וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביית כספים לא חוקית נעשית ב-80% מבתיה"ס

15.5.2006 / 14:38

דו"ח חדש: בתי"ס גובים מהורים סכומים כפולים ויותר מהמותר ע"פ הנחיות מש' חינוך. בכיר במשרד: אין אינטרס לטפל בגבייה לא-חוקית

דו"ח ביקורת מיוחד של [[משרד החינוך]] חושף כי בתי-ספר בישראל דורשים מההורים תשלומים שנתיים ששיעורם כפול מזה המותר על פי חוק, כך דווח ב"מעריב".

בדו"ח, שבמהלך הכנתו נבדקו 256 בתי-ספר בישראל, מדווח כי ב-80% מבתי הספר שנבדקו נדרשו ההורים בשנה החולפת לשלם פי שניים ויותר מהסכום המירבי המותר לגבייה כפי שנקבע על ידי משרד ההחינוך.

החריגות הגדולות ביותר, על פי הדו"ח, נמצאו במנהל החינוך העירוני בירושלים ובמגזר הממלכתי-דתי. בעוד שהסכום הממוצע המותר בחוק עומד על כ-750 ש"ח לשנה, במגזר זה נדרשו ההורים בחלק מהמקרים לשלם עד 4,000 ש"ח בשנה. בדו"ח מפורטים התשלומים החוקיים ואלו הלא-חוקיים, הכוללים, בין השאר, רכש מזגנים ומחשבים, מימון יועצים פדגוגיים ומימון שומרים ועובדי ניקיון.

ממשרד החינוך נמסר כי שרת החינוך, [[יולי תמיר]], רואה את הממצאים כ"מדאיגים" וכי בכוונת השרה "לקיים בהקדם דיון בנושא, על מנת למצוא דרכים מתאימות לאכיפת הוראות המשרד". עם זאת, גורמים אחרים במשרד החינוך צוטטו כשהם אומרים כי "אין אינטרס לפגוע במנהלים שמצליחים לגייס כספים נוספים, במיוחד על רק הקיצוצים בשנים האחרונות. התוצאה היא שרק במקרים חריגים ממש נעשית פעולה כלשהי". רק כ-50 תלונות על תשלומים חריגים טופלו בשנה שעברה.

ארגון ההורים הארצי מסר בתגובה כי "זו אחריות המדינה לממן את הסכומים האלה" וכי על שרת החינוך מוטלת האחריות ליישם את המלצות ועדת החינוך של הכנסת ולאכוף את חוק חינוך חינם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully