וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צופן דה וינצ'י מאחד בין הנוצרים והמוסלמים בהודו

רויטרס

15.5.2006 / 14:11

אנשי דת מוסלמים טוענים שהסרט פוגע בנוצרים ובמוסלמים כאחד ואיימו שיערכו הפגנות אלימות ברחבי הודו, אם הקרנתו לא תבוטל

אירגון אנשי הדת המוסלמים ב[[הודו]] הבטיח לקבוצות נוצריות במדינה להפגין אם הרשויות לא יאסרו על הקרנת הסרט "צופן דה וינצ'י". עד כה נערכו מספר הפגנות נגד הסרט, אך הן היו קטנות ולא משמעותיות. ואולם, אירגונים קתוליים איימו לחסום רחובות בהפגנות נוספות וכי יפסיקו הקרנות בבתי הקולנוע.

כעת זוכים הנוצרים לתמיכה ושיתוף פעולה ממקור לא צפוי. אירגונים מוסלמים בעלי כוח בהודו, אומרים כי "צופן דה וינצ'י" מלא בשקרים אודות [[ישו]]. "[[הקוראן]] הקדוש מכיר בישו כנביא. הספר מעליב גם את הנוצרים וגם את המוסלמים", אמר מולמה מנצור אלי חאן, מזכ"ל אירגון הגג של אנשי דת מוסלמים בהודו. "מוסלמים בהודו יעזרו לאחיהם הנוצרים להפגין נגד ההתקפה על אמונותינו הדתיות המשותפות".

"צופן דה וינצ'י" הוא עיבוד לספר רב המכר של דן בראון. הסרט יצא למסכי הקולנוע בסוף השבוע הקרוב בכל העולם. הוותיקן גינה את הספר ואת הסרט וביקש מנוצרים ברחבי העולם להחרים את הסרט.

בהודו, מנהיגי שתי הקהילות נפגשו עם פוליטיקאים ונציגי משטרה ב[[מומבאי]] בסוף השבוע וביקשו מהם לאסור את הקרנת הסרט. "אם הממשלה לא עושה דבר, אנו נמצא דרכים משלנו למנוע את הקרנת הסרט", אמר דעיד נורי, נשיא אקדמיית ראזה, מרכז תרבות מוסלמי במומבאי. "אנו מוכנים להפגנות אלימות ברחבי הודו במקרה הצורך", אמר. מספר מנהיגים נוצרים קראו למאמיניהם "לפתוח בשביתת רעב עד מוות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully