וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1 מכל 10 ילדים בעיראק סובל מתת-תזונה

רויטרס

15.5.2006 / 13:34

סקר חדש של האו"ם חושף מצוקת מזון קשה בעיראק. כארבעה מיליון אנשים זקוקים לסיוע הומניטרי בדחיפות

סקר חדש של האו"ם, שבדק יותר מ-20,000 עיראקים, מגלה נתונים מדאיגים על מאזן המזון ב[[עיראק]]. לפי הסקר, שבוצע על ידי המשרד לתכנון ובריאות, תוכנית המזון של האו"ם וקרן הילדים [יוניס"ף], כ-9% מהילדים בעיראק בין הגילאים של חצי שנה לחמש שנים, סובלים מתת-תזונה חמורה. 15% מהעיראקים, כארבעה מיליון איש, זקוקים נואשות, לפי הסקר, לסיוע הומניטארי. שיעור הילדים הרעבים בעיראק עלה ביותר מ-100% בשלוש השנים שחלפו מאז הפלת משטרו של [[סדאם חוסיין]].

במהלך 35 שנות שלטונו של סדאם חוסיין נאלצו אזרחי עיראק להתמודד עם מלחמות ארוכת שנים נגד [[איראן]] בשנות השמונים, עם שתי מלחמות נגד ארה"ב, בשנות ה-90 ובמרץ 2003, ועם סנקציות כלכליות בינלאומיות. הפלישה האמריקאית האחרונה הביאה לפרץ מהומות אלימות, שמנעו מהציבור לקבל את הסיוע ההומניטרי לו הוא זקוק ולחזור לחיים נורמלים.

"העשורים האלימים האחרונים הביאו לאבטלה, בערות ועוני", נאמר בסקר, והילדים הם "הקורבן העיקרי של אי-יציבות המזון". תת-התזונה עלולה לפגוע בצורה בלתי הפיכה בהתפתחות הפיסית, הנפשית והקוגניטיבית של ילדי עיראק, ואלמלא יתגייס העולם לשמירת היציבות בעיראק בעיות כאלו עלולות להחריף בשנים הבאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully