וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרי הביזה, האונס והרצח לא עוזבים את דארפור

15.5.2006 / 10:46

למרות הסכם השלום שנחתם לא מכבר, התושבים ממשיכים לדווח על מקרי אונס ורצח ומאשימים את ארגון הג'אנג'אוויד, שנתמך ע"י הממשלה

איזאק איבראהים מחמוד מצטמרר כשהוא מראה היכן פילח כדור את כתפו השמאלית. חנאן אחמד חוסיין מושכת את שמיכתה מעל ראשה כשהיא חושפת את הפצע הטרי מירי אקדח שפצע את בירכה. לבתה בת השנה יש כוויה מכדור שעבר ליד רגלה. פטאמה מוסא, בת 18, מראה את פצעיה בפנים חתומות. אולי היא חושבת על אספקת עצים להסקה בשווי עשרת אלפים דינר שהמורדים גנבו ממנה. או אולי היא ניסתה לא לחשוב בכלל, כשסיפרה כיצד נאנסה.

רק לפני מספר ימים חתמה ממשלת [[סודאן]] על הסכם שלום עם קבוצת המורדים העיקרית בדארפור, בניסיון לסיים שלוש שנות לחימה. ההסכם, בתיווך נציגי [[האיחוד האפריקאי]] ומתווכים בינלאומיים נתפש כפריצת דרך, כצעד משמעותי לקראת סיום אחד המשברים האנושיים הגדולים. אך רק מעט השתנה בדארפור. משקיפי האיחוד האפריקאי ממשיכים לספר על מקרי מוות והרס. האזרחים עדיין חיים בפחד מהתקפות, כמו תמיד.

מחמוד, חוסיין ובתה היו חלק מקבוצה של כחמישים איש שנדחסו למשאית מקרטעת ביום חמישי בשבוע שעבר. לאחר כשעת נסיעה, באמצע המדבר, עצרו אותם תוקפים שהחלו לירות באוויר והכריחו אותם לעצור. בעיר הרפאים עמאר ג'אדיד, לשם נלקחו הנוסעים, הלוחמים כבר היו אלימים יותר. "הם אמרו לנו שיחסלו אותנו" אמר חוסיין אחמד עבדאללה, שכמו הנוסעים האחרים, נשדד מכל כספו ורכושו. הוא מספר, כי החוטפים לקחו הצידה 15 נשים שהיו על המשאית ואנסו אותן.

לאחר ששוחררו, הלכו החטופים ברגל לאחד הכפרים בסביבה. אחת הנשים שנורתה מתה בדרך. אחד ממשקיפי האיחוד האפריקאי, שרשם את העדויות מהמקרה הזה, שאל גם איך ניראו החוטפים. "היו להם מדים" אמר עבדאללה. "הם היו ערבים, הם היו מהג'אנג'אוויד", אירגון מיליטנטי שנתמך על ידי הממשלה.

עיתון ה"גארדיאן" מדווח, כי על פי ההסכם שנחתם לאחרונה, האחריות לאבטחת משאיות בנסיעה בין כפרים מוטלת על הממשלה. אולם, המקומיים מספרים שלפני כשלושה שבועות רכבי המשטרה שיועדו לצורך הליווי יצאו מכלל שימוש ולא תוקנו, ומאז לא מתבצעת כלל אבטחה. "המצב הביטחוני רגוע כאן", אמר פאהד רחמן אל-נור, מפקד הכוחות באזור. כשנשאל על התקיפה והאונס ביום חמישי, אמר כי לא יכול להיות שאלו אנשי ג'אנג'אוויד. "החוטפים היו לוחמים משבטים לא ערבים. ערבים בוזזים רכוש ובקר, אך אינם חוסמים דרכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully