וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש יציג תוכנית למלחמה בהגירה

רויטרס

15.5.2006 / 9:53

במסגרת התוכנית יוצבו אלפי חיילי המשמר הלאומי על גבול מקסיקו כדי לסייע לאנשי ביקורת הגבולות להתמודד עם ההגירה הלא חוקית

נשיא ארצות הברית, [[ג'ורג' בוש]], צפוי להורות הלילה לאלפי חיילי המשמר הלאומי להתפרש לאורך קו הגבול עם [[מקסיקו]], על מנת לבלום את ההגירה הבלתי חוקית ממרכז אמריקה לארצות הברית.

בוש צפוי להכריז הערב, בנאום שיוקדש ברובו לנושא ההגירה לארה"ב, על הקשחה במדיניות במעברי הגבול. בוש יקבל, ככל הנראה, גם את תמיכת הדמוקרטים, שרואים בנושא ההגירה נקודה בוערת לקראת מערכת הבחירות לנשיאות בשנת 2008.

אנשי הבית הלבן שוקדים לאחרונה במרץ על הכנת תוכנית המאבק עליה יכריז הלילה בוש. על פי הדיווחים ישוגרו לקו הגבול כמה אלפי חיילים מהמשמר הלאומי, אך מספרם לא יעלה על 10,000, כפי שנרמז תחילה מה[[פנטגון]].

היועץ לביטחון לאומי, סטיבן האדלי, סירב אמש לנקוב במספר מדויק של חיילים שיוצבו בגבול עם מקסיקו, אבל ציין כי "מדובר בחיזוק כוח משמעותי שיסייע לאנשי ביקורת הגבולות לבצע את עבודתם בצורה יעילה יותר".

לדבריו, "הכוונה היא לא להפוך את הגבול למחנה צבאי ולאזור מלחמה, אלא לסייע לעובדים האזרחים במעברי הגבול, בתחומים כמו מודיעין, מעקב, לוגיסטיקה ואימון", אמר האדלי בראיון לרשת סי.אן.אן.

הנשיא בוש שוחח אמש בטלפון עם נשיא מקסיקו, ויסנטה פוקס, והבהיר לעמיתו כי ארה"ב רואה במקסיקו "ידידה אמיתית" וכי אין בכוונתו להפוך את הגבול לאזור סכסוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully