וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליין מתקתק

נורית אמיתי

15.5.2006 / 9:08

נורית אמיתי דורשת מהשר לבטחון פנים להפשיל שרוולים ולהתמודד עם תופעת האלימות במועדונים ביד ברזל. עכשיו, לא אחרי 100 ימים של חסד

בליל שבת ציפיתי שאבי דיכטר, השר החדש לביטחון פנים יעלה על ג'ינס וטי שרט, ינעל נעליים גבוהות ויתייצב בין צמתים מועדים לפורענות, בואכם – זירות מוקדי הבלוי בערים.

אבל מה לעשות, אנחנו לא בימים של טרם בחירות וכנראה שאף אחד לא חשב שדווקא לאחריהן זה הזמן והמקום המתאימים לסיור חוצות של שר המשטרה החדש.

אין לך אבי דיכטר – אפילו יום אחד של חסד, נהפוך הוא. ההורים בישראל וגם צעירים האוהבים לבלות בשקט בלילות שבת, מחכים לך בכניסה למועדון כדי שתעשה סדר ותעצור את הסכינאות ושאר הרועות חולות שפשטו במקומות הבלוי.

הבטיחו לנו שאתה האדם הנכון במקום הנכון. אמרו לנו שאתה תיצור לנו 'שטח סטרילי', כמעט כמו במקום העבודה הקודם שלך; והכל בקלי קלות, כי לך הניסיון והקרדיט. אתה גם האיש שנפגש עם מלך המאבק באלימות והטרור האזרחי בניו יורק – רוברט ג'וליאני. קיוויתי שאכן כך יהיה. אבל כנראה שקודם חשוב לבצע מינויי מפתח בצמרת המשטרה, לדבר על תכניות עתידיות ורק אחר כך לדאוג לשקט ברחובות.

אבל את שלא נעשה עוד אפשר לתקן, לכן, כבר ביום שישי הקרוב צא לשטח. אל תיקח עיתונאים ואל תעשה מהיציאה לשטח אירוע תקשורתי. קח איתך כמה שוטרים המכירים את הזירה, רד אל המבלים ולבדוק מה קורה שם. דבר עם הנוער, מנהלי המועדונים, תתעכב ליד הבריון התורן בכניסה ושאל אותו איך הוא מתמודד מול סכין שלופה מהכיס וסימן של 'שתיקה' מנושאו.

הוצבת לתפקיד רם החשיבות עוד בימים בטרם פרשת משרות הביטחון הכללי. אריק שרון ראה בך את האדם הנכון במקום הנכון. העובדה היא שגם כשהיית בארה"ב, עוד בטרם התפקדת ל'קדימה', למדת את השטח הניו יורקי בתקווה ליישם את השיטה בארץ הקודש. לכן ציפיתי שביום שתיכנס לתפקיד, דהיינו – ביום ההשבעה – תעצור את השגרה המשטרתית ובצוותא עם התכניות תתחיל את הביצוע.

אתה חייב להקרין לשוטרים כמו גם לבאי המועדונים כי הבריונים, לא יכתיבו את סדר היום בבילוי שעות הפנאי בישראל ובוודאי שלא יתנו להם להציג את כוחות ביטחון הפנים כ'משטרה של חנונים'.

אבל זה לא קרה. מה שכן קרה – התרחש בשטח, כמעט כמו בכל סוף שבוע: בשבת לפנות בקר, נורו יריות מרכב נוסע לעבר חבורת צעירים ברחוב אחד העם. הקטטה בינהם החלה לאחר שהשלושה יצאו ממועדון. התוצאה: 3 פצועים כשאחד מהם באורח קשה. שניים מהם מוכרים למשטרה, אבל זה לא משנה את מבחן התוצאה: קטטה, יריות ושלושה נפגעים. בקטטה אחרת במתחם הדולפינריום בתל אביב, בין שתי חבורות צעירים ממזרח ירושלים, נפצעו ארבעה בני אדם מדקירות. מצבו של אחד הפצועים בינוני, מצבם של האחרים קל.

הבעיה, כבוד השר לביטחון הפנים, שאנחנו כבר לא בתקן של 'הופכים לחברה יותר ויותר אלימה', אנחנו – צר לי לאמר: חברה אלימה מאד וכמעט חסרת תקנה. זה מתרחש בבתי הספר, מגרשי הספורט וכאמור באתרי הבילוי של בני נוער וברחובות. להזכירך, ישנה אלימות והיא בשיאה ויש כזו שמסתיימת בשכרות, בתאונות דרכים וברצח. כל יום שתמהר תציל נפש בישראל והורים מודאגים ישנו טוב יותר, בעיקר בלילות שבת.

חייבים להבין שגם אי אפשר לאמר לחייל שבא לחופשה מהצבא – לא לצאת לרקוד במועדון, או לתיכוניסט ש'חורש' כל השבוע לבחינת בגרות, לא לצאת לבלות.

לכן, חייבים קודם כל להביא לסגירת כל המועדונים ברחבי הארץ ביום ו' הקרוב. לעשות זאת לאות מחאה על מה שמתרחש שם: שתייה לשכרות, אלימות ואחר כך בדרך הביתה גם תאונות דרכים קטלניות. לקיים באותו יום הסברה מקיפה בנדון ולהציג את הסכנה שבשתייה מוגברת וסכינאות.

בנוסף, לאכוף את מספר הנכנסים. על פי חוק רישוי עסקים למועדון, ולהציב במקום לחצני מצוקה להזעקת המשטרה בזמן אמת. להקפיד הצבת אנשי אבטחה שגם ידעו להרגיע את הרוחות אם במקרה תפרוץ תגרה. זאת ועוד, מי שייתפס עם סכין יוסגר מיד למשטרה, ומי שייתפס שדקר בסכין ייעצר עד תום ההליכים, כי הסיכנאות בארץ הפכה למכת מדינה ודי בכך כדי לנעול את החשודים מאחורי סורג ובריח ולשפטם במתכונת שיפוט מהיר והעיקר – להרחיקם מהחברה.

ומצלמות: לחייב את בעלי המועדונים להציב מצלמות רבות שיאפשרו כיסוי מלא של המקום והפעלתם ברצף, בכל שעות הפעילות. יש גם מקום להציב מצלמות מחוץ למועדונים כמו גם תיעוד הנכנסים על פי תעודות זיהוי. והכל בטרם נאלץ להגיע למצב של איסוף טביעת אצבע.

קדימה לעבודה, כי אנו בעד זירת ריקודים במועדון, אך לא זירת קרבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully