וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמון: חוק ההגירה יובא לאישור תוך חצי שנה

15.5.2006 / 8:31

בעקבות דחיית העתירות לביטול התיקון לחוק האזרחות ע"י בג"ץ, הודיע שר המשפטים שייזום חוק יסוד שיתבסס על חוקים דומים במערב

שר המשפטים, חיים רמון, חזר ואמר הבוקר בראיון לקול ישראל, כי ייזום חקיקת חוק יסוד שיעגן את מדיניות ההגירה של ישראל. רמון אמר, בניגוד לאתמול, כי תידרש לפחות חצי שנה עד להבאת החוק לאישור הכנסת ולפני כן, יהיה צורך בהארכת הוראת השעה בחוק האזרחות, הפגה ביולי, בחודשים נוספים. רמון הביע תקווה שהכנסת אכן תסכים להארכת החוק בחודשים ספורים.

רמון אמר את הדברים בעקבות החלטת בג"ץ לדחות את העתירות לביטול התיקון לחוק האזרחות, המונע מפלסטינים לבקש מעמד בישראל מכוח "איחוד משפחות" עם אזרחי ישראל.

רמון אמר בראיון, כי עקרונות החוק יושתתו על המודל "שנהוג והשתרש לאחרונה במדינות מתוקנות, כמו הולנד ודנמרק בפרט ומדינות האיחוד האירופי ככלל". שר המשפטים הוסיף, כי חוק השבות המונהג בישראל אינו מתנגש עם מדיניות הגירה מתוקנת משום שלדבריו, "אפילו באירופה הכירו בכך שמותר למדינה לקבוע שהיא נותנת עדיפות לבני הלאום של רוב תושבי אותה מדינה".

רמון ציין, כי חוק היסוד החדש יקבע את כללי התאזרחות נתיני מדינות זרות בישראל, ויעגן את העיקרון שלפיו "מדינה ריבונית זכאית למנוע מנתיני מדינת אויב מלקבל מעמד בשטחה". "אני מתכוון להסדיר את הנושא אחת ולתמיד. חוק היסוד יכלול עקרונות אוניברסליים שיחולו על פלסטינים בדיוק כמו על בלגים ועל אמריקאים", הוסיף.

חוק היסוד שיגובש במשרד המשפטים יסתמך על מסמך שהכינה המועצה לביטחון לאומי והוגש לפני כשנה וחצי לראש הממשלה דאז, אריאל שרון, ועל דו"ח בעלת עקרונות דומים שהוגש על ידי פרופ' אמנון רובינשטיין. רמון אמר, כי בחוק תעוגן "העובדה שמדינת ישראל היא בראש ובראשונה יהודית ודמוקרטית וישנה עדיפות לבני העם היהודי השבים למדינתם". לדבריו, הוא מאמין שלחוק יהיה רוב בכנסת.

ראש המועצה לביטחון לאומי, גיורא איילנד, אמר הבוקר, כי המועצה הגישה לפני כשנה וחצי לראש הממשלה תכנית לגיבוש מדיניות ההגירה בישראל. לדבריו, מאז שנת 2001 ישנה מגמה של הקשחת מדיניות ההגירה ברחבי העולם הנאור, והדבר פסח על ישראל. איילנד אמר בראיון לקול ישראל, כי ישראל משתמשת בטיעונים ביטחוניים דחוקים שאינם מתקבלים על אף שהיא יכולה להתאים את מדיניותה לזו המקובלת בהולנד, בשוויץ ובמדינות מערביות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully