רשת החינוך של ש"ס, מעיין החינוך התורני, חרגה מתנאי הסכם ההבראה בהיקף של 1.75 מיליון שקל. כך עולה ממסמך שהכינה מנכ"לית משרד החינוך, שלומית עמיחי, לצורך בדיקת בקשתו של מנכ"ל הרשת, אשר אוחנה, לקבל מקדמת מימון של 10 מיליון שקל.
עיתון "הארץ" מפרסם כי עמיחי המליצה שלא לאשר את הבקשה. במכתב שכתבה עמיחי לשר החינוך, יוסי שריד, היא מפרטת מספר חריגות: חריגה של כמיליון שקל בעקבות העסקת עובדים רבים יותר משהוסכם בהסכם ההבראה ותשלום משכורות גבוהות יותר משסוכם; אי צמצום מספר עובדי המינהלה והמרכזייה הפדגוגית; התחייבות לספקים של כחמישה מיליון שקל מעבר להכנסות המאושרות לרשת על ידי משרד החינוך; כיסוי חוב של 7.5 מיליון שקל לספקי הסעות מהתקציב השוטף למרות שמשרד החינוך לא הכיר בחוב זה; כיסוי מיליון שקל מהחובות לספקים למרות שלא הושג הסדר נושים.
אוחנה מסר בתגובה שהחריגות בתקציב השוטף נובעות מכך שמשרד החינוך קבע לוח שכר מצחיק שהרשת אינה יכולה לעמוד בו. לדבריו, סוכם שהמשרד יכין לוח חדש. אוחנה הוסיף ואמר שהוא שכר יועץ ארגוני שיבדוק את צרכי כוח האדם של הנהלת הרשת ובעוד ימים ספורים הוא צפוי לקבל את מסקנותיו. הוא מכחיש כי ביצע התקשרויות חדשות עם ספקים.
היועצים המשפטיים של משרדי החינוך והאוצר אמורים להגיש בימים הקרובים חוות דעת משותפת בנוגע להעברת כספים לרשת החינוך של ש"ס.
משרד החינוך: רשת החינוך של ש"ס חרגה מהסכם ההבראה ב-1.75 מיליון שקל
17.5.2000 / 10:59
