וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אווז מציע לספק הסקה לעניי אירופה

14.5.2006 / 18:12

נשיא ונצואלה מבטיח דלק במחיר סמלי לנזקקים ומתגרה בארה"ב: "אלו הם ימיה האחרונים של האימפריה הצפון אמריקאית"

נשיא [[ונצואלה]], [[הוגו צ'אווז]] הגיע היום ל[[לונדון]] עם הבטחה להציע נפט לחימום במחיר סמלי למשפחות נזקקות באירופה, בדומה למה שעשה בחורף שעבר בארה"ב, צעד שנתפש בעיקר כמעשה שנועד להביך את הנשיא ג'ורג' בוש. אמש שלח הנשיא הצהרה מתגרה עבור "האימפריה האמריקאית", כשאמר ב[[וינה]] כי "השעות האחרונות של האיפריה האמריקאית הגיעו, עכשיו עלינו לומר לאימפריה 'אנו לא מפחדים מכם, אתם נמר של נייר'".

בהתייחסו לאספקת נפט לחימום למשפחות אמריקאיות עניות אמר: "אני רוצה לעשות את אותו הדבר כאן באירופה" והוסיף כי הוא מעוניין לתמוך בעניים ביותר, שאין להם מקורות חימום בחורף. בחורף האחרון ונצואלה שלחה דלק במחיר מוזל למשפחות בעלות הכנסה נמוכה בארה"ב דרך סיטגו, חברת דלק בבעלות ונצואלה הנמצאת ביוסטון, [[טקסס]].

בבית ראש ממשלת בריטניה, [[טוני בלייר]], הבהירו כי ביקורו של צ'אווז הוא ביקור פרטי, וכי בלייר לא יפגש עם הנשיא. לעומת זאת, ראש העיר לונדון, קן ליווינגסטון הזמין את צ'אווז לפגישה. ליווינגסטון נאלץ אתמול להגן על החלטתו להפגש עם צ'אווז. בראיון שהעניק לתחנת הרדיו של ה-BBC אמר, כי צ'אווז אחראי לרפורמות חברתיות משמעותיות מאוד וקרא לו "החדשות הטובות ביותר שיצאו מאמריקה הלטינית אחרי הרבה שנים".

בעיתון ה"אובזרבר" דווח גם, כי ליווינגסטון אמר ש"ונצואלה היתה בעבר כמו שאר המדינות הלטיניות – אליטה קטנה של מספר משפחות עשירות ששולטות וגונבות את משאבי המדינה. צ'אווז מנהיג כלכלה חדשה, מחזיר את המשאבים למדינה, וסוף סוף יש ביטוח רפואי לעניים".

ביקורו הנוכחי של צ'אווז בהשוואה לביקורו בבירת בריטניה לפני חמש שנים, אז התקבל בברכה על ידי בלייר, מראה על התקררות היחסים בין שתי המדינות, שנובעת מהתקרבותו של צ'אווז לנשיא קובה, פידל קסטרו, וניסיונו להקים אופוזיציה דרום-אמריקאית למדיניות ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully