וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופיו של האב משפיע על הקריירה של הילדים

רויטרס

14.5.2006 / 17:48

פסיכולוג אמריקאי טוען כי אישיותו של האב משפיעה על המקצוע שיבחרו ילדיו ועל האופן שבו הם יסתדרו במקום העבודה

פסיכולוג אמריקאי טוען כי דמות האב משפיעה על האופן שבו אנחנו מנהלים את הקריירה שלנו. בספר "גורם האב" מונה הפסיכולוג הקליני סטפן פולטר חמישה טיפוסים של אבות: הישגי, פצצת זמן, פסיבי, נעדר ומפצה. לטענתו, יש להם השפעה חזקה על הקריירות הנבחרות של בניהם ובנותיהם.

ילדיו של "פצצת הזמן", למשל, המתפוצץ בזעם על משפחתו, לומדים כיצד "לקרוא" אנשים לפי מצבי הרוח שלהם. היכולות האינטואטיביות שלהם הופכות אותם למוצלחים במשרות כמו מנהלים אישיים או מתווכים. אך אותם ילדים עשויים להתקשות לחוש ולפתח אמון באנשים, אמר פולט.

"ראיתי אנשים רבים מטיחים את ראשיהם בתקרת זכוכית בקריירה שלהם, ולזה אני קורא גורם האבא. איזה תפקיד היה לאביך בחייך? זהו משתנה לא ידוע שיש לו השפעה אדירה, מפני שכולנו בנים ובנות".

לדברי פולטר, סגנונות שונים של אבהות יכולים להשפיע אם הילדים יסתדרו עם אחרים במקום העבודה, יהיו בעלי רוח יוזמת, ידאגו יותר מדי לעתיד הקריירה שלהם, ייכשלו או יצליחו. אפילו אבות נעדרים משפיעים על עבודתם של ילדיהם, ביצירת תחושות של דחייה ונטישה. הילדים הללו עשויים להיות הישגיים, יהפכו לאדם שאביהם מעולם לא היה, או יפתחו כעס כלפי בעלי סמכות שאיתם הם עובדים. פולטר קובע כי הם יעשו את העבודה הטובה ביותר כאשר הם עצמאים.

"אנשים רבים אומרים, 'מעולם לא הכרתי את אבי'. אתם מכירים את המיתוס – הכרת את השנאה של אמך, הכרת את הכעס שלך, ידעת שאביך הוא לוזר. תאמין לי, הכרת את אביך", אומר פולטר, שטוען כי השפעתו של האב במקומות העבודה היא בגדר סוד שמור. פולטר מתאר את אביו כטיפוס הנעדר. אחרי הספר הזה, הוא אומר, "אבא אפילו לא ידבר איתי".

מסקנותיו של פולטר עולות בקנה אחד עם מחקרים קודמים שעסקו בהתנהגות במקומות עבודה, אומר וויליאם פולאק, פרופ' לפסיכולוגיה. "היו מספר מחקרים שהראו שחוויות חיי המשפחה שלנו והיחסים שלנו עם הורינו משפיעים על האישיות שלנו", אמר פולאק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully