וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד למעורבות צ'ייני בפרשת ההדלפה ב-CIA

רויטרס

14.5.2006 / 9:15

הראיות מראות כי ייתכן שסגן נשיא ארה"ב היה מעורב בחשיפתה של סוכנת ה-CIA, כתגובה למאמר ביקורת חריף של בעלה נגד ממשל בוש

התובע במשפט ההדלפה ב-[[CIA]], פטריק פיצג'רלד, אמר לבית המשפט שהוא מתכנן להשתמש כראיה במאמר עליו רשם סגן הנשיא [[דיק צ'ייני]] הערות הנוגעות לוואלרי פליים, סוכנת ה-CIA שזהותה הודלפה לעיתונות, זמן קצר לפני חשיפתה.

ההערות מוכיחות כי ב-6 ביולי 2003 התעמקו צ'ייני וראש הסגל שלו לשעבר, לואיס ליבי, במאמר שכתב בעלה של פליים, ג'וזף וילסון, ובדרכים להגיב לטענות המועלות בו. במאמר טען וילסון, שגריר ארה"ב לשעבר ומבקר חריף של ממשל בוש, כי ייתכן שבממשל זייפו חומר מודיעיני במסגרת ההכנות לפלישה ל[[עיראק]] במרץ 2003.

במאמר כתב וילסון שלבקשת ה-CIA הוא נסע ל[[ניג'ר]] ב2002, על מנת לבדוק דיווחים לפיהם המדינה מכרה [[אורניום]] לעירק בסוף שנות ה-90של המאה שעברה. מסקנתו של וילסון אז הייתה, כי פעולה כזו ככל הנראה לא בוצעה, אך מאוחר יותר, הטענה המופרכת לעסקה כזו הייתה בין המניעים הרשמיים של ממשל בוש לפלישה, כהוכחה לכך שעיראק פתחה או ניסתה לפתח נשק להשמדה המונית.

זמן קצר לאחר פרסום מאמרו של וילסון, נחשפה זהותה של אשתו כסוכנת סמויה של ה-CIA. מטרת המשפט שפיצג'רלד מוביל היא לחשוף את שם המדליף. ליבי הואשם באוקטובר האחרון בשיבוש הליכי חקירה ובמתן עדות שקר לסוכני ה-FBI ולחבר מושבעים במהלך החקירה. ליבי טען לחפות מפשע ומשפטו אמור להתחיל בינואר הקרוב.

דוברו של צ'ייני אמר שהנושא הוא הליך משפטי והפנה בקשה לתגובה למשרדו של פיצג'רלד. פיצג'רלד מסר כי המסמך מראה כי לפני חשיפת זהותה של הסוכנת התמקדו ליבי, צ'ייני, אנשי משרדם ואנשי עיתונאות בדרכים להגיב למאמרו של וילסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully