וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים: התחממות כדור הארץ מחמירה

רויטרס

11.5.2006 / 19:44

דו"ח חדש קובע כי ההתחממות העולמית מתקדמת במהירות גדולה, וכי על פי העדויות, בני האדם הם שגורמים לה

התחממות [[כדור הארץ]] מחמירה, והיא מתקדמת במהירות גדולה יותר ממה ששיערו בתחילה. על פי כל העדויות, בני אדם גורמים לה. כך הודיע המדען הראשי של [[הבנק העולמי]], רוברט ווטסון.

מדענים ברחבי העולם מסכימים על כך ששינויי האקלים הם עובדה מוגמרת, וייתכן שהם יגרמו למזג אוויר קיצוני, התחממות עולמית ועליית מפלס הים. אלא שמדענים חלוקים בדעותיהם לגבי דרגת השינוי והסיבות לה. כמה מדינות, ביניהן [[ארה"ב]] ו[[אירופה]] חלוקות בשאלה כמה מהר עליהן לפעול.

הפאנל הבינלאומי של שינויי אקלים, שמממון על ידי ה[[או"ם]], הכין את הדו"ח הרביעי שלו, שצפוי להתפרסם ב-2007, בנושא שינויי האקלים. הוא מצא שהראיות לקיומם התחזקו.

עבודת המחקר של הפאנל התחלקה בין כמה קבוצות, וקבוצה מספר 1 דנה בממצאי המדענים. "כל מי שדיברתי איתו בקבוצה מספר 1 אמר שהעדויות לשינויי אקלים מתחזקות, שהם יציבים יותר ויותר... ועדויות לכך שרוב ההתחממות היא תוצאה של פעילות אנושית", אמר ווטסון, שהיה בעבר יו"ר הפאנל.

הדו"ח הרביעי ממשיך מגמה שהחלה בדו"ח השלישי, שפורסם בשנת 2001, ודיווח על "עדויות חדשות וחזקות" לכך שפעילות אנושית גורמת להתחממות עולמית. דו"ח זה היה נחרץ יותר מהדו"ח של שנת 1995, שתיאר איזון בעדויות שהצביעו על השפעה אנושית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully