וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראמספלד מביע דאגה ממדיניות רוסיה וסין

רויטרס

11.5.2006 / 13:36

שר ההגנה האמריקאי מוטרד מהאופן בו משתמשת רוסיה בשדות האנרגיה וממדיניותה הצבאית של סין: "הדבר פוגע ביחסים ביננו"

ארה"ב מודאגת מהאופן בו משתמשת [[רוסיה]] במקורות האנרגיה שלה כנשק פוליטי, ומחוסר השקיפות של [[סין]] באשר להוצאותיה הצבאיות, כך כתב היום שר ההגנה האמריקאי, דונאלד ראמספלד במדור הדעות של העיתון הצרפתי "לה פיגארו".

ראמספלד אמר, כי ארה"ב מרוכזת כעת בנעשה ב[[עיראק]] וב[[אפגניסטן]], אך בעתיד המדיניות שם תיקבע גם על ידי מדינות אחרות כמו רוסיה וסין. "רוסיה, מדינה עם מקורות טבעיים רבים, הינה שותפה של ארה"ב בנושא הביטחון" אמר ראמספלד והוסיף, כי בנושאים מסויימים "רוסיה לא שיתפה איתנו פעולה וניצלה את מקורות האנרגיה שלה כנשק פוליטי".

מוקדם יותר החודש מתח סגן הנשיא ארה"ב, דיק צ'ייני, ביקורת קשה על מדיניות רוסיה וגרר תגובות קשות במוסקבה, כשאמר בוועידת המדינות הבלטיות, כי הנשיא [[ולדימיר פוטין]], מעכב את התפתחות הדמוקרטיה הרוסית ומשתמש במקורות האנרגיה כאמצעי ל"סחיטת" המדינות השכנות.

בנוגע לסין, אמר ראמספלד כי חוסר השקיפות בעניין הוצאותיה הצבאיות, מסבכת את היחסים בין שתי המדינות. "חלק ממאפייני הגישה של סין מדאיגים אותנו ומסבכים את היחסים ביננו. חוסר השקיפות המשמעותי בנושא הצבאי, מדאיג במיוחד עבור שכנותיה של סין", אמר. סין הגיבה ואמרה כי ישנה שקיפות מלאה בכל הנוגע להוצאותיה הצבאיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully