וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוות דגים תוקם מול חופי אשדוד

11.5.2006 / 12:08

בחווה, שתוקם במרחק 12 ק"מ מהחוף, צפויים לגדל דגים בהיקף של 2,000 טון. התוכנית אושרה על ידי הוועדה לשמירת סביבה חופית

חוות דגים תוקם בים מול נמל [[אשדוד]], כ-12 קילומטר מהחוף. החווה תוקם בעקבות אישור משרד החקלאות והוועדה לשמירת הסביבה החופית.

התוכנית קובעת שטח ים בסביבה חופית, כ-12 קילומטר בעומק הים התיכון, מול חוף אשדוד, שייעודו חקלאות ימית ושישמש אתר מוכרז לגידול דגי-ים בים עמוק ופתוח, בטכנולוגיות חדשניות. התוכנית מתירה שימוש ראשוני בהיקף מוגבל של 300 טון דגים בשנה, וזאת לצורך פיילוט ניסיוני והסקת מסקנות סביבתיות ואחרות. בהתאם למסקנות, תורחב התוכנית והיעד השנתי צפוי להגיע לכ-2,000 טון דגים בשנה.

גידול דגים בכלובים בים התיכון הינו חלק ממגמת התפתחות החקלאות הימית בעולם בעשור האחרון. כיום, ניתן לגדל מאות אלפי טונות של דגים בשנה, בעיקר דגי סלמון, דניס, וטונה בטכנולוגיות חדישות. רוב הכלובים ממוקמים בקרבת החוף, באזורים המוגנים מסערות כמו הפיורדים ב[[נורבגיה]], איי [[טורקיה]] ו[[יוון]] ומפרצים טבעיים בדרום אמריקה, אזורים המאופיינים בעומק מים של 70 מטר ויותר, ובזרמים וגלים שיספקו את החמצן הנדרש, אך לא יגרמו נזק לכלובים. מבחינה זאת, קו החוף של מדינת ישראל חסר את התכונות המאפשרות קיום של חקלאות ימית. בארץ אין אזורים מוגנים בקו החוף, המים רדודים יחסית והים סוער.

בעבר בוצעו מספר ניסיונות לגדל דגים בכלובים בים הפתוח, אולם ניסיונות אלה לא עלו יפה והכלובים לא עמדו בסערות החורף. על כן, יזמים בישראל פיתחו שיטה שבה לפני הסערה הגוף "צולל" לעומק של כ-40 מטר, מתחת לעוצמת הגלים ובחלוף הסערה עולה בחזרה להמשך הגידול. בנוסף, המערכת החדשה מעוגנת בעוגן יחיד ונעה סביב צירה, וכך בעצם זורמת עם עוצמת הים ולא מתנגדת לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully