וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של כ-4% בזכאים לתעודת בגרות

11.5.2006 / 7:23

לראשונה מזה חמש שנים נרשמת ירידה במספר הזכאים. הסיבה העיקרית לירידה היא ככל הנראה סדרת הקיצוצים בתקציב החינוך

לראשונה מזה חמש שנים, מצביעים נתוני משרד החינוך על ירידה במספר הזכאים לתעודת בגרות מקרב בוגרי כיתות י"ב. על פי הנתונים, שיעור הירידה, שנרשמה בשנת הלימוד החולפת (תשס"ה) הוא בין 3% ל-4%. הנתונים סותרים את מגמת העלייה שנרשמה בחמש השנים האחרונות במספר הזכאים לבגרות.

במשרד החינוך מעכבים את פרסום הנתונים הרשמיים. ב"ידיעות אחרונות" מדווח הבוקר, כי במשרד עוסקים כעת בניתוח הנתונים, כדי להבין את הסיבות שהובילו לירידה. לפני מספר חודשים דווח על ירידה דרסטית בציוני מבחן הבגרות במתמטיקה, היסטוריה ואזרחות. זאת, לעומת עלייה בממוצע הציונים במבחן הבגרות באנגלית.

יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים, רן ארז, אמר בתגובה: "אשר יגורתי בא. אנחנו טענו וזעקנו כל הזמן שהקיצוצים העמוקים שנעשו בחינוך העל-יסודי בתקופת כהונתה של לימור לבנת יפגעו בתלמידים. הקיצוץ בכיתות י', י"א וי"ב הגיע לשמונה שעות שבועיות לתלמיד, ולצערנו הרב, אנו רואים שהממשלה החדשה ממשיכה בקיצוצים בכיתות י"ב גם השנה ומבצעת קיצוץ נוסף של שעתיים לתלמיד".

ח"כ רונית תירוש (קדימה), מנכ"לית משרד החינוך לשעבר, העריכה כי הסיבות העיקריות לירידה בשיעור הזכאים הן הקיצוץ הקשה בתקציב ושיטת הצבירה במתמטיקה ואנגלית, שיושמה במלואה במערכת החינוך בשנה שעברה. לדברי תירוש, לקיצוצים יש השפעה רבה על הירידה בהישגי התלמידים: "מנהלי בתי ספר קיצצו שעות לימוד ממקצועות כמו מתמטיקה".

בארבע וחצי השנים האחרונות קוצץ תקציב החינוך 17 פעמים בסכום כולל של כ-4 מיליארד שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully