וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני סטודנטים הפגינו במחאה על התקציב

10.5.2006 / 19:03

כ-150 סטודנטים הפגינו מול הכנסת, במחאה על כך שהתקציב "פוגע בעתיד המדינה ויגדיל את הפערים החברתיים"

אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב וארגון הסטודנטים בישראל קיימו היום הפגנה מול משכן הכנסת, במחאה על אישור תקציב הממשלה. לדבריהם, התקציב פוגע באופן חמור בעתידם של אזרחי ותושבי מדינת ישראל ולא מפנה תקציבים לתחומים החברתיים.

הסטודנטים אומרים, כי ההבטחות שנתנה הממשלה החדשה לפני הבחירות לאימוץ אג'נדה חברתית, מתפוגגת כבר ביומה הראשון עם אישור תקציב זה, שמוותר על תחומי החברה, הרווחה והבריאות. "שוב הבטחות הפוליטיקאים הופכות לענני עשן נידפים וממשלת ישראל מחליטה לוותר על תחומים אלו, אשר ויתור עליהם יפגע בסופו של דבר בכל שכבות החברה ויגרום להגדלת הפערים החברתיים, במקום לצמצמם".

הסטודנטים מתנגדים באופן נחרץ למה שהם מכנים "הצעת התקציב האנטי חברתי ואישורו אשר פוגע במדינת ישראל, במדיניות הרווחה שלה ובנו, הסטודנטים".

בהפגנה קראו הסטודנטים לממשלה למלא את הבטחותיה לציבור. הדרישות שהציגו הסטודנטים כללו בין היתר שינוי בתקציב ומילוי ההבטחות בנושא צמצום הפערים החברתיים, הגדלה קבועה בחוק של סל התרופות, הגדלת קצבאות הזקנה, הרחבת זכויות העובדים, ישום המלצות ועדת וינוגרד והגדלת התקציבים להשכלה הגבוהה. כמו כן הם דורשים ליטול חלק בקבלת החלטות הממשלה הקשורות לעתיד החברה הישראלית.

אמש נשלחו מטעם אירגוני הסטודנטים מכתבים לראש הממשלה, אהוד אולמרט, ושר האוצר, אברהם הירשזון, בהם נטען כי בתקציב המדינה אין שום התייחסות לסוגיות החברתיות שהובטחו לפני הבחירות.

יו"ר ארגון הסטודנטים בישראל, גל דאי אמר, כי "הממשלה זורה חול בעיני הציבור. התקציב שעלה היום להצבעה מותאם למדיניות הכלכלית נגדה יצאו כולם בזמן מערכת הבחירות, ומתעלם מהנושאים הכל כך בוערים בישראל". עוד הוסיף דאי, שהתקציב הנוכחי לא נותן פתרון הולם למשבר בהשכלה הגבוהה, לנגישות האקדמיה, לפגיעה במערכת הבריאות ובשכבות החלשות של מדינת ישראל.

יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב, בועז טופורובסקי, כינה את התקציב "ביזיון לפוליטיקה הישראלית". לדבריו, מדובר בתקציב "אנטי חברתי", אשר יגדיל את הפערים בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully