וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודי'ס העלתה תחזית דירוג החוב של ישראל ל"חיובית"

10.5.2006 / 18:03

מודי'ס ציינה כי צמיחה ניכרת של התוצר לנפש מקרבת את ישראל לרמת חיים שמאפיינת לרוב כלכלות מפותחות ולא מתפתחות

סוכנות הדירוג מודי'ס העלתה את תחזית דירוג החוב של מדינת ישראל מדרגת "יציבה" לדרגת "חיובית". העלאת הדירוג בוצעה על רקע ההתמודדות המוצלחת של מקבלי ההחלטות בתחום הפוליטי והכלכלי בישראל עם מספר רב של אתגרים בשנים האחרונות, כך מסרה מודי'ס.

מודי'ס ציינה, כי ישראל רשמה צמיחה ניכרת של התוצר לנפש, וכי המדינה הולכת ומתקרבת לרמת חיים שמאפיינת בדרך כלל כלכלות מפותחות, ולא מתפתחות. עוד הדגישה מודי'ס, כי היחס בין החוב לתוצר והחוב להכנסות נמצא במגמת ירידה מאז שנת 2004.

תקרת פיקדונות הממשלה במטבע מקומי (Aa2) ותקרת דירוג האשראי המקומי (Aa1) נותרים עם תחזית דירוג "יציבה", והם לא יושפעו משינוי תחזית הדירוג שצוינה לעיל.

מודי'ס הבחינה, כי ישראל מפגינה צמיחה ניכרת בתוצר לנפש (על בסיס שוויון כוח הקניה PPP) ונעה לעבר רמה אשר בדרך כלל משויכת לכלכלות מפותחות, יותר מאשר לכלכלות מתפתחות. כמו כן, החוב הממשלתי ביחס לתוצר והחוב ביחס להכנסות הממשלה הינם במגמת ירידה מאז 2004.

מוסדות ישראליים הוכיחו את חוסנם הרב אל מול זעזועים חיצוניים ופנימיים ניכרים, ובכלל זה המיתון העולמי, אי תפקודו של ראש הממשלה אריאל שרון, הגיבוש מחדש של הספקטרום הפוליטי והאיומים ופעולות הטרור החוזרים ונשנים. כאשר מחברים זאת למקורות המימון יוצאי הדופן, המתאפשרים הודות לקיומן של תכניות שונות מממשלת ארה"ב, והודות לישראלים ויהודים המתגוררים מחוץ לישראל, התוצאה לאורך זמן עשויה להוביל ירידה בסיכון האשראי, מסרה מודי'ס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully