וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובוט שמשחק כדורגל ייצג את ישראל בגרמניה

10.5.2006 / 17:13

הרובוט, העונה לשם בליפ, זכה בתחרות הרובוטיקה של אונ' חיפה. יוצריו זכו במלגה, ויסעו איתו למשחק כדורגל הרובוטים העולמי

רובוט שמשחק [[כדורגל]] זכה במקום הראשון בתחרות הרובוטיקה שהתקיימה היום באוניברסיטת חיפה. הרובוט, המכונה "בליפ", זכה בקטגוריית בתי הספר. הוא תוכנת ונבנה ע"י שני שמינסטים מביה"ס אורט חרמץ בירושלים, אדם רימון ונדב חורש, שזכו במלגת לימודים מלאה ללימודי תואר ראשון ב[[אוניברסיטת חיפה]].

ה[[רובוט]] משחק על המגרש כחלוץ, וממלא בו זמנית מספר משימות: עליו לאתר את מיקומו של הכדור, לתפוס אותו ולבעוט אותו לשער, שבו ניצב רובוט נוסף. "כדי שיוכל לעשות זאת ציידנו את הרובוט במצפן, בנינו מנגנונים רגישים שמחשבים את המרחק מהכדור והתקנו גלגלים הממוקמים בזויות מיוחדות על מנת לעזור לו לזהות את הכדור תוך כדי נסיעה", אמרו מתכנניו של הרובוט. רימון וחורש ציינו כי הם מכורים לרובוטיקה ועבדו על יצירתו של "בליפ" ימים כלילות.

העבודה הקשה השתלמה, שכן נוסף לזכייתם בתחרות הרובוטיקה באוניברסיטת חיפה הם ייצגו את ישראל בתחרות כדורגל בין רובוטים עולמית שתתקיים בחודש הבא ב[[גרמניה]]. "ארגון הבינה המלאכותית העולמי קבע לעצמו יעד לשנת 2050 - שקבוצת כדורגל של רובוטים תצליח לנצח קבוצת כדורגל אנושית", אמר ד"ר ראובן גרנות מאוניברסיטת חיפה, שמארגן את התחרות זו השנה השלישית.

"בשנת 1950 קבע הארגון שבשנת 2000 ינצח רובוט אדם במשחק מחשב – והדבר אכן קרה", אמר ד"ר גרנות, והביע תקווה שבקבוצת הכדורגל הרובוטית העתידית הזו יהיה ייצוג לרובוטים מישראל. לדבריו, מדי שנה הולכים הרובוטים שמוצגים בתחרות באוניברסיטת חיפה והופכים למתוחכמים יותר, עם רמת תכנות גבוהה יותר.

במקום השני בקטגוריית בתי הספר זכה "Beast", רובוט שמזהה שריפה ומכבה אותה. במקום השלישי זכה רובוט שרוקד לצלילי השיר "Your'e Beautiful". "החלטנו ליצור רובוט שיהיו לו תכונות אנושיות וידע להגיב למוסיקה", אמר יואב גודין, מיוצרי הרובוט. "אנחנו מקווים לשפר את ביצועיו כדי שיוכל לרקוד גם לצלילי שירים קצביים יותר ובעתיד נתכנת רובוטית שתשמש כבת זוגו לריקוד". הוא סיפר שהוא מתייחס אל הרובוט, שבנייתו ארכה כחצי שנה, כאל הילד שלו.

בתחרות הוצגו גם רובוט שמזהה חפצים ועוזר לסדר את החדר, רובוט שעוקף מכשולים ורובוט שמצלם עצמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully