וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים הפגינו נגד מחיר הצפייה במונדיאל

רוני קורן-דינר

10.5.2006 / 14:56

המפגינים, סטודנטים וחובבי כדורגל טענו כי במקום לשמור על האינטרס הציבורי שומרת המועצה על האינטרסים של בעלי ההון

התאחדות הסטודנטים אירגנה היום הפגנה של סטודנטים וחובבי כדורגל מתחת למשרדי המועצה לכבלים ולוויין, בכלבו שלום בתל אביב. הסטודנטים זועמים על אישור המועצה לגבות ממנויי HOT ו-yes סך של 492 שקל עבור צפייה בחבילת שידורי ה[[מונדיאל]] המלאה.

המפגינים טענו עוד כי נעשה מחטף בהחלטה החפוזה, שכן ישיבת המועצה היתה אמורה להתקיים ביום חמישי והאישור התקבל באופן חריג כבר ביום שלישי. להפגנה הגיעו כ-50 איש, ובסופה הם הוזמנו למשרד להיפגש עם יו"ר המועצה, יורם מוקדי. הסטודנטים טענו כי במקום לשמור על האינטרס הציבורי - צפייה בכל משחקי המונדיאל בחינם - שומרת המועצה על האינטרסים של בעלי ההון.

בסוף השבוע שעבר נקבע כי צפייה בכל משחקי המונדיאל תעלה למנויי חברות הכבלים והלוויין 492 שקל, ובערוץ המונדיאל לא ישודרו פרסומות; [[HOT]] ו-[[yes]] ישדרו בערוץ בתשלום המיוחד כ-50 משחקים. הסדר זה נקבע על ידי צוות בין-משרדי שהקים שר התקשורת לשעבר, אברהם הירשזון. הצוות, בשיתוף הרשות השנייה והמועצה לשידורי כבלים ולוויין, בחן את האפשרות להוזיל את מחיר הערוץ למנויים באמצעות שילוב פרסומות.

לבסוף הוחלט שלא לאפשר פרסומות על אף המחיר הגבוה למנוי, לאור העובדה שכל המשחקים החל משלב רבע הגמר (לרבות הפתיחה, חצאי הגמר והגמר) ישודרו בערוצים פתוחים. בערוצים 2 ו-10, בגיבוי הרשות השנייה, התנגדו נחרצות לפתיחת ערוץ המונדיאל לפרסומות, וזאת מחשש שהדבר יכרסם בהכנסותיהם ויהווה תקדים לכניסת פרסומות מסחריות לכבלים וללוויין גם בעתיד.

מוקדי הסביר למפגינים את עמדתו, שבאה לידי ביטוי גם בצוות המיוחד שהוקם. "הפיתרון הטוב ביותר היה צריך להיות שרשות השידור תשדר את כל המשחקים או שיהיו פרסומות בערוץ המונדיאל בכבלים", אמר מוקדי. "לצערנו היינו בעמדת מיעוט בצוות שהוקם, וכעת אין ביכולתה של המועצה למנוע את התשלום שנקבע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully