וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל לא מלמדים לחסוך באנרגיה

שרון קדמי

9.5.2006 / 11:16

נציב הדורות הבאים בכנסת התארח בוועידת האנרגיה וטען עוד, כי בעיית הזיהום החמורה ביותר היא כלי הרכב

"לצערי, אנחנו מכלים את הכדור שעליו אנחנו חיים ולא מלמדים לשמור אנרגיה אלא לבזבז אותה כמה שיותר. כך למשל חברת החשמל לא מפרסמת תחסכו אנרגיה, היא מפרסמת תצרכו עוד יותר אנרגיה, האינטרס שלה הוא כלכלי ולא חברתי. מדובר בחברה ממשלתית שהיא מונופול, המבזבזת כספי ציבור עבור לפרסם את עצמה, זה הרי אבסורד". כך אמר היום נציב הדורות הבאים בכנסת, שלמה שהם, בוועידת האנרגיה 2006 בכפר המכביה.

לדברי שהם, יש להפסיק את ההסברה של חברת החשמל במתכונתה הנוכחית. "במקום להשקיע במרכז ההסברה של חברת החשמל, ראוי שהכסף יושקע בשימור הכדור בו אנו חיים ולא הריסתו על ידי תחנות פחמיות נוספות ושימוש גדול יותר באנרגיה".

שהם אמר עוד, כי כמות הזיהום אחרי סגירת תחנת הכוח רידינג ירדה בצורה מזערית בלבד. לדבריו, הבעיה הגדולה ביותר היא הזיהום מהתחבורה. "מי שרוצה לקנות מכונית כסמל סטטוס או מקדם חרדה שיבושם לו, אבל תוך כמה שנים, כלי רכב לא ינועו אבל ימשיכו לזהם, כי בפקק המנוע עובד. צריך לקדם מדיניות מוניטרית חכמה שתגביל שימוש באנרגיה מזהמת, ובעיקר לחנך את הדורות הבאים לשימור וחיסכון באנרגיה".

חבר הכנסת דב חנין (חד"ש) אמר בכנס, כי בכוונתו להציע מהפיכה משולשת באנרגיה במדינת ישראל. "ראשית, שימוש באנרגיה חלופית, בכלל זה אנרגיה סולארית. אין סיבה שלא נוביל את העולם בתחום. המרכיב השני הוא מרכיב החיסכון באנרגיה. צריך לתכנן את המערכת שתחסוך באנרגיה ולא תבזבז אותו. המרכיב השלישי הוא הסדרים חברתיים מעודדי חיסכון. צריך לעודד תחבורה ציבורית, הסדרים בתחום המיסוי והפעולה הכלכלית של המדינה, פעולה חינוכית. מדוע לא לעודד עבודה מהבית בחלק מהתחומים במקום לעמוד פעמים ביום בפקק? העתיד שלנו בעולם בכלל ובישראל בפרט יהיה ירוק או שלא יהיה עתיד בכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully