וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה הגיש הדו"ח ודחה את מבקריו

9.5.2006 / 12:41

בעת הגשת הדו"ח אמר לינדנשטראוס: "לפעמים הדו"חות שלי מרגיזים אנשים, אך התגובות לא צריכות להיות אישית"

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, הגיש את דו"ח המבקר לשנת 2006 לנשיא המדינה, [[משה קצב]] וליושבת ראש הכנסת, דליה איציק. הדו"ח יפורסם לציבור הרחב בשעה 16:00 וצפויים להיחשף בו 48 נושאים שונים המפרטים ליקויים וכשלים במשרדי הממשלה, רשויות ממלכתיות וזרועות השלטון השונות. בין היתר, ייחשפו בדו"ח פרטים על מינוי בעייתי שביצע נציב שירות המדינה, שמואל הולנדר.

המבקר אמר עם הגשת הדו"ח ליושבת ראש הכנסת, כי פרסם בדו"ח שמות של בעלי סמכויות שנבדקו, כדי להדגיש את עקרון האחריות האישית. "מי שנמצאים בראש הפירמידה הם הנושאים באחריות ולא הש"ג שבתחתית הפירמידה", אמר. לינדנשטראוס קבל באוזני יו"ר הכנסת ואמר, כי במשרדו מחסור בכוח אדם וכי הוא זקוק לעוד אנשי מקצוע, מלבד 490 עובדי המשרד.

בעת הגשת הדו"ח לנשיא התייחס לינדנשטראוס לביקורת שהוטחה בו מצד נציב שירות המדינה ואמר כי "ביקורת היא דבר שמותר לעשותו גם לגבי פעילות גופים מבקרים, אך אינה צריכה לגלוש לפסים אישיים. אסור לנסות לפגוע במבקרים". לדבריו, "לפעמים הדו"חות שלי מרגיזים אנשים, אך התגובה אליהם לא צריכה להיות אישית".

גם בעת הגשת הדו"ח ליו"ר הכנסת התייחס לינדנשטראוס ללחצים ואמר, כי "אין בעיה לבקר את משרד המבקר, רק שהביקורת צריכה לעסוק בביקורת ולא במבקרים. אם אתה רוצה להגיב על נושא מסויים, תגיב עליו ואז נביא זאת לדיון בכנסת. הביקורת צריכה להיות חופשית ממבקרים, כך פועלת החברה הדמוקרטית". בראיון לקול ישראל הוסיף המבקר, כי "אני חושב שהלחצים על העובדים שלנו היו משמעותיים ולא הכרנו כאלה קודם".

בימים האחרונים גברה המתיחות בין מבקר המדינה לנציב שירות המדינה לאחר שהאחרון האשים את לינדנשטראוס ברדיפה אישית ומגמתית. מבקר המדינה לא נשאר חייב ואמר כי "אמירותיו של הולנדר הן חסרות יסוד ואינן ראויות לממלא תפקיד ציבורי על אחת כמה וכמה, כשהן באות מנושא משרה כה בכיר, אשר אמור לשמש דוגמא לכלל השירות הציבורי".

בין הנושאים בהם דן הדו"ח: מכרזים בשירות המדינה, המאבק בתאונות הדרכים, הקמת פרויקטים במימון ממשלתי ברשויות המקומיות, הליכי משמעת בבנק ישראל, העסקת רואי חשבון על ידי גופים שלטוניים, מינוי יו"ר המועצה להסדר ההימורים בספורט, איגוד הכדורסל, רשות השידור הטיפול ביתרות זכות של נישומים ברשות המיסים, וסדרי סגירת תיקים פליליים במשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully