וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה לבטל ההגבלות על דרכון שאבד או נגנב

8.5.2006 / 14:02

האגודה לזכויות האזרח דורשת לבטל הנפקת תעודת המעבר במקום דרכון שאבד. משרד הפנים: הדבר נועד להגן על הישראלים המטיילים

האגודה לזכויות האזרח דורשת ממינהל האוכלוסין לבטל את ההנחיות להנפקת תעודות מעבר במקום דרכון שאבד או נגנב בארץ ובחו"ל.

על פי הנחיית המינהל, במקרה של אובדן או גניבת דרכון בחו"ל, הוא יוחלף בתעודת מעבר למשך שנה, במקום להעניק דרכון חדש. הנחיה אחרת קובעת כי אדם אשר איבד דרכון שני בישראל במהלך תקופה של 10 שנים מיום הנפקת הדרכון המקורי, תונפק לו גם כן תעודת מעבר למשך שנה. במקרה זה, בתום שנה תיבדק זכאותו של האזרח לקבלת דרכון חדש.

האגודה טוענת בפנייתה למנהל מינהל האוכלוסין, כי הנחיות אלו חורגות מסמכותו של שר הפנים, הקבועה בחוק, ומגלמת פגיעה בחופש התנועה של אזרחי ישראל, באורח המקשה על כניסתם למדינות אחרות. לטענת האגודה, תעודת המעבר אף מונעת כניסה לחלק מהמדינות. "הגבלת חופש התנועה של אזרחי המדינה למטרה עונשתית-הרתעתית, נאמר עוד בפניות, לוקה בחוסר סבירות קיצוני", נאמר בהודעה. לטענת האגודה, בעצם אובדן התעודה נגרמת לאזרח עוגמת נפש מספיקה.

ממינהל האוכלוסין נמסר לוואלה! חדשות, כי תופעת אובדני הדרכונים הישראלים בארץ ובעולם הינה רחבת היקף ומסוכנת. בשנת 2005 חלה החמרה בתופעה ודווח על כ-24,000 אובדנים וגניבות בארץ ובחו"ל. לדברי מינהל האוכלוסין, "פעמים רבות מוצאים הדרכונים את דרכם לאזרחי מדינות אויבות לישראל ונעשה בהם שימוש שלילי, ביטחוני ופלילי. הקביעה כי מדובר בצעד הענשה הינה חסרת אחריות ובחינת ההנחיה לעומקה מבהירה היטב כי היא נועדה, בראש ובראשונה, להגן על הישראלים המטיילים בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully