וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי ביה"ס לרפואת שיניים תוקפים את נשיא אונ' ת"א

8.5.2006 / 12:44

במכתב לשרת החינוך, יולי תמיר, טוענים ראשי בית הספר לשעבר כי בהחלטתו לסגור את בית הספר, מועל נשיא האוניברסיטה באמון הציבור

ראשי בית הספר ל[[רפואת שיניים]] של [[אוניברסיטת תל אביב]] לשעבר ממשיכים בהתקפה חריפה נגד נשיא האוניברסיטה, פרופ' איתמר רבינוביץ', לאור כוונתו, לטענתם, לסגור את בית הספר לרפואת שיניים של האוניברסיטה. במכתב שנשלח על ידם לשרת החינוך, פרופ' [[יולי תמיר]], מבקשים ראשי בית-הספר לשעבר את התערבותה המיידית ואת קריאתה לסדר את נשיא האוניברסיטה.

במכתב נטען, כי פרופ' רבינוביץ' מוביל בשלוש השנים האחרונות מהלך שתכליתו סגירת בית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת תל אביב, לאור הגרעון הכבד אליו נקלעה האוניברסיטה, המקשה על המשך תפקודה. כחלק מתוכנית התייעלות כללית, כך במכתב, נסגר בפועל בית הספר לפני כשנתיים וחצי, ושנת הלימודים הבאה תהיה השנה השלישית בה לא מתבצע רישום תלמידים לבית הספר.

עוד נטען במכתב, כי בישראל קיימים רק שני בתי ספר לרפואת שיניים, באוניברסיטת תל אביב ובאוניברסיטה העברית בירושלים. בוגריהם, המהווים 20% בלבד מהמורשים לעסוק ברפואת שיניים בישראל, הם "גרעין האיכות הקובע את רמת רפואת השיניים בארץ", ששימורו ופיתוחו הם אינטרסים מובהקים של הציבור, ופגיעה בו משמעותה "צמצום ההיצע של רפואת שיניים איכותית בישראל והאמרת מחיריה".

כותבי המכתב מוסיפים כי כל הגורמים המייצגים את אזרחי מדינת ישראל, ביניהם ועדת החינוך של הכנסת, [[משרד הבריאות]], יו"ר הועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה ואף הסתדרות רופאי השיניים וראשי הפקולטה המתחרה באוניברסיטה העברית ירושלים, מתנגדים למהלך. בפעולותיו, הנוגדות את המלצות גופים אלו, הם טוענים, "מעדיף פרופ' רבינוביץ את האינטרסים הצרים שלו, קרי, הגנה על הפנסיה התקציבית של ותיקי האוניברסיטה ושימור תנאי השכר המופלגים של העומדים בראשה על פני האינטרסים של האזרח במדינת ישראל" ואף " מועל באמון הציבור".

דוברת אוניברסיטת תל אביב מסרה בתגובה שבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטה לא נסגר וכי תגובתם לנושא נותרה כפי שהייתה בינואר 2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully