וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל החליט לוותר על חלק משירותי בזק

ערן גבאי

8.5.2006 / 12:02

מדובר בכ-20% מהיקף עסקה לאספקת תמסורת וטלפוניה בין הצבא לבזק. המשמעות היא הפסד הכנסה של כ-64 מיליון שקל לבזק

בצה"ל הוחלט לפתוח לתחרות מלאה כ-20% מהיקף העסקה לאספקת תמסורת וטלפוניה לצבא ולמשרד הביטחון, שהיו קודם לכן בשליטה מלאה של [[בזק]]. המשמעות הנגזרת מכך היא הפסד הכנסה של כ-64 מיליון שקל לבזק - כך נודע ל-TheMarker.

ההסכם בין בזק לגורמי הביטחון לאספקת תמסורת וטלפוניה מוערך בכ-80 מיליון שקל בשנה על פני ארבע שנים, אך התערבות של משרד התקשורת ורשות להגבלים העסקיים לפני כחצי שנה חייבה את צה"ל לקיים מכרז מסודר שבו יוכלו להשתתף כל חברות התקשורת שנכנסו לפעילות בתחום הטלפוניה הנייחת. בעיקר הדברים אמורים לגבי הכבלים וקווי זהב.

ההסכם בין משרד הביטחון, צה"ל ובזק הוקפא לפני כארבעה חודשים, וכמה שבועות אחר כך הודיע משרד התקשורת לצבא כי הוא מאשר לבזק לספק את השירותים ללא מכרז רק במקטעים שבהם היא היחידה שיכולה לתת את השירות, תוך שהוא מדגיש כי הוא מצפה לפתיחת מרבית המקטעים למכרז.

נודע כי בצה"ל הוחלט לפתוח כעת 4 תחומי יסוד בלבד מתוך העסקה עם בזק לטובת מתחרותיה החדשות. מדובר, בשלב זה, בהחלטה פנימית בצה"ל, בעת שעדיין מתנהל שימוע בעניין ההסדר לאספקת טלפוניה ותמסורת בין צה"ל ובזק. ההחלטה התקבלה בצה"ל באילוץ, שכן בכירים במערכת טוענים כי "אין מתחרה אמיתי לצרכי הצבא שיכול להתמודד עם היכולות של בזק. ישנם אזורים שרק בזק מגיעה אליהם ופרושה בהם, וצריך להבין שהצבא נדרש לתשתית הולמת".

ההתנגדות מצד משרד התקשורת ורשות להגבלים עסקיים להסכם נבעה מכך שלא נוהל מכרז מסודר ולא התבצעה פנייה, בעיקר לחברות הכבלים, כספק תקשורת נייחת אלטרנטיווית. במשרד התקשורת סירבו לקבל מצב שבו מזמין שירות ממלכתי יחתום על הסכם עם ספק ללא מכרז שקוף ופתוח למפעילים נוספים.

מכרזי תקשורת למערכת הביטחון וצה"ל נחשבים יוקרתיים מאוד, אך הרווחיות שבהם קטנה יחסית. עם זאת, לא פעם ניצחון במכרז של צה"ל פותח הזדמנות מבחינת החברה הזוכה גם למכירת שירותי תקשורת לגופי ביטחון נוספים - המשטרה ושירותי הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully