וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: סוכרת מסוג 2 מעלה הסיכון למוות מוקדם

8.5.2006 / 11:25

מחקר מגלה כי סיכוייהם של צעירים הסובלים מסוכרת מסוג 2 למות בגיל צעיר גדול פי שלושה. הפתרון - גילוי מוקדם וטיפול הולם

צעירים הסובלים מ[[סוכרת]] מסוג 2 נמצאים בסיכון גבוה פי שלושה למות בגיל מוקדם, ביחס לבני גילם שאינם סובלים מהמחלה. כך עלה ממחקר שכלל 264 אלף מטופלים הסובלים מסוכרת מסוג 2 בגילאים 35-54.

ב-BBC דווח, כי בעוד שסוכרת מסוג 1 מאובחנת בגיל מוקדם, ומתפתחת כאשר הגוף לא מייצר [[אינסולין]], סוכרת מסוג 2 מתפתחת לרוב בגיל מתקדם, ומקושרת להשמנת יתר ולדיאטה. סוכרת מסוג 2 מתפתחת כאשר הגוף עדיין מסוגל לייצר אינסולין, אך לא בכמות מספקת, או כאשר האינסולין לא עובד כמו שצריך.

היא מטופלת באמצעות שינויים באורח החיים כמו תזונה בריאה יותר, הורדה במשקל ופעילות גופנית. זו מחלה פרוגרסיבית, ויש הזקוקים לזריקות אינסולין כדי לייצב את רמות האינסולין בדם. יש הרואים בסוכרת מסוג 2 צורה מתונה של המחלה, מפני שהחולה אינו חייב להזריק לעצמו אינסולין. שני הסוגים עשויים לגרום למחלות לב, שבץ, כשל כלייתי ונזק עצבי המוביל לעיוורון.

החוקרת הנרייטה מולנייר מאוניברסיטת סארי אומרת כי הנתונים מראים שסוכרת מסוג 2 מסוכנת לא פחות. צוותה של מולנייר השווה מידע על מקרי מוות בבריטניה בין ינואר 1992 ואוקטובר 1999. היא הוסיפה שלממצאים תהיה השפעה על האופן שבו יתמודדו עם המחלה. "ככל שאנשים יאובחנו כסובלים מהמחלה בגיל מוקדם יותר, כך המספרים יעלו. אנחנו חייבים להתמקד בגילוי מוקדם וטיפול".

ראש אגודת הסוכרת הבריטית, דאגלאס סמולווד, אמר כי שיעורי המוות מסוכרת צפויים לעלות ב-25 אחוזים בעשור הקרוב וכי רבים ממקרי המוות יהיו מיותרים. "הסיכון ללקות בסיבוכים המובילים למוות יירד אם אנשים ידעו לטפל במחלתם. אין סיבה שאנשים החולים בסוכרת לא יוכלו לחיות חיים ארוכים ובריאים".

חוקרים משערים כי ב[[בריטניה]] חיים 750 אלף איש שסובלים מסוכרת מסוג 2, אך לא אובחנו. ככל שאדם חי יותר שנים עם המחלה, כך עולה הסיכון שהוא יפתח סיבוכים שעלולים להוביל למוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully