וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האשמות נגד ברלוסקוני על פגיעה באיכות הסביבה

7.5.2006 / 15:22

המנהיג המובס של איטליה הגיב להאשמות בדבר פגיעה באיכות הסביבה בביתו בסרדיניה, ואמר כי מדובר ברדיפה מצד יריביו מהשמאל

ימים ספורים לאחר שהודה בתבוסה שנחל בבחירות לראשות הממשלה באיטליה, [[סילביו ברלוסקוני]] עומד בפני האשמות של הפרת חוקי איכות הסביבה. השערורייה פרצה לראשונה בשבוע שעבר, אז הכריזו הרשויות ב[[סרדיניה]] כי בכוונתם לחקור טענה שהגיעה למשרדם, לפיה ברלוסקוני בנה תל מלאכותי באחוזתו המפוארת, "וילה סרטוזה", ושינה בכך את הטופוגרפיה של חוף הים, המוכרז כאזור מוגן.

ראש הממשלה המכהן, שנותר בתפקידו עד שיריבו המנצח, רומנו פרודי, יקבל את הסמכות להרכיב ממשלה חדשה, הגיב אמש בחריפות להאשמות וטען כי "רודפים אחרי, פשוטו כמשמעו", כך מדווח היום עיתון "הגרדיאן". ברלוסקוני הוסיף כי מדובר בחידוש התקפות על רקע פוליטי מצד יריביו בשמאל ובמרכז.

עורך דינו של ברלוסקוני, ניקולו גדיני, אמר שלא התרחשה כל הפרת חוק וחזר על דבריו של ברלוסקוני: "שוב אנו רואים ניסיון לתקוף את ראש הממשלה בטיעונים חסרי-שחר ומופרכים", הוא אמר, והוסיף כי האחוזה של ברלוסקוני נבנתה תוך תשומת לב מלאה לאיכות הסביבה.

ראש מחלקת התכנון העירוני של סרדיניה, ז'אן ולריו סנה, הגיב להאשמות של ברלוסקוני ושל עורך דינו, ואמר כי מדובר בפעולה רגילה שחובה על הרשויות לבצע כשחשדות כאלו עולים.

אחוזתו של ברלוסקוני נמצאת במרכזה של מחלוקת מאז שהתגלה שאמפיתיאטרון בסגנון רומי, בעל 400 מקומות, הוקם בשטחה, וכי מעלית מן החוף עד לבית נבנתה תוך פגיעה בצוק ובחוף. מול טענות פעילי איכות הסביבה טען אז ברלוסקוני כי אחוזתו, אשר בה 27 חדרים, מפלים מלאכותיים ומספר בריכות שחייה, ובאדמתה שתולים 800 סוגים של היביסקוס, 164 סוגים של דקל ו-500 סוגים של קקטוס, שימשה לאירוח אישים חשובים. ממשלתו פסקה אז נגד ההאשמות והכריזה על האחוזה כשטח ממשלתי.

צרות הנדל"ן של ברלוסקוני אינן נותרות בגבולות איטליה בלבד: בכירים שוויצרים חוקרים כיצד ניתנו לחמותו של ברלוסקוני, פלורה ברטוליני, הקלות מס בקניית בית, השמורות לאזרחים שוויצרים בלבד, בעוד שהיא גרה בבולוניה ומעולם לא גרה בביתה השוויצרי, אשר בו 8 חדרים ושוויו מיליון לירות שטרלינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully