וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: דו"ח התעסוקה הרגיע חששות הריבית

6.5.2006 / 0:23

הדאו השלים עלייה שבועית חמישית ברציפות ונמצא במרחק של פחות מ-150 נקודות משיא; מרקורי ירדה 2.3% עקב תחזית מאכזבת

בורסות וול סטריט רשמו עליות, לאחר שדו"ח התעסוקה המאכזב לחודש אפריל שפורסם היום חיזק את ההערכות כי הבנק הפדרלי לא יידרש להמשיך להעלות את הריבית בארה"ב. מדד נאסד"ק עלה ב-0.8% לרמה של 2,342 נקודות, והשלים בכך עלייה שבועית של 0.8%; מדד דאו ג'ונס עלה ב-1.2% לרמה של 11,578 נקודות - הסגירה השלישית בגובהה מעולם והגבוהה ביותר זה שש שנים ורבע. הדאו השלים השבוע עלייה של 1.9% - עלייה שבועית חמישית ברציפות, רצף העליות השבועיות הממושך ביותר מאז נובמבר - ונמצא כעת במרחק של פחות מ-150 נקודות משיא הסגירה שרשם בינואר 2000.

העליות בוול סטריט נרשמו גם על הרקע דיווח של העיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי המשקיע האגדי וורן באפט עשוי לנצל את האסיפה השנתית של בעל מניות חברת האחזקות ברקשייר התאוויי, אשר תיערך במהלך סוף השבוע, כדי להודיע על מספר רכישות גדולות. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות רשם עליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.042% לרמה של 5.108%.

שוק התעסוקה בארה"ב צמח ב-138 אלף משרות בחודש אפריל - הגידול הנמוך ביותר מאז אוקטובר ופחות מתחזית כלכלנים לתוספת של 200 אלף משרות - כך דיווח היום משרד העבודה בארה"ב. שיעור האבטלה נותר ללא שינוי ברמה של 4.7% - בהתאם לתחזיות. עם זאת, השכר הממוצע לשעת עבודה בארה"ב קפץ באפריל ב-3.8% לעומת החודש המקביל בשנה שעברה - הזינוק החד ביותר זה קרוב לחמש שנים. לעומת חודש מארס נרשמה עלייה של 0.5% בשכר - מעל לתחזיות הכלכלנים לגידול של 0.3%.

קומברס טכנולוג'י (סימול CMVT) נסחרה היום בצל התפתחויות חדשות בפרשת האופציות בחברה. קומברס הגישה אתמול מסמך לרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) ובו הודעה על כך שהיא קיבלה לפני יומיים צו זימון לבית משפט ממשרד התובע המחוזי בניו-יורק בהקשר להקצאת אופציות בחברה ב-11 השנים האחרונות. החברה לא פירטה מעבר לכך, אך ב"וול סטריט ג'ורנל" כבר פירשו את הצו כחשדות נגד קומברס בדבר ביצוע עבירות פליליות. להבדיל מעבירות אזרחיות, ענישה ביחס לעבירות פליליות נוטה להיות מחמירה יותר.

קומברס לא ציינה מהם החשדות המופנים נגדה, אך ברור כי מדובר ב-backdating - משחק בתאריכי הקצאות אופציות שנועד להגדיל את הרווח ממימוש אופציות. משחק כזה כולל בחירת תאריכים בהם מניית החברה נמצאת במחירים נמוכים כך שהפרש גדול בין מחיר המניה למחיר המימוש יוצר רווח גדול יותר עבור מממש האופציות. מניית קומברס נפלה היום ב-4.4% במחזור כמעט כפול מהרגיל, ונסגרה מתחת למחיר של 23 דולר, אולם הצליחה לסיים את השבוע בעלייה של 1.5% בעקבות התפטרותו של המייסד, המנכ"ל והיו"ר קובי אלכסנדר ועמו שני בכירים נוספים. מרקורי (סימול MERQ.PK), שאף היא מעורבת בשערוריית אופציות משלה, העריכה אתמול לאחר סיום המסחר כי הכנסותיה ברבעון הראשון צפויות לצמוח בשיעור של 7%-9% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, כלומר הכנסות של 212.7-216.7 מיליון דולר - פחות מהתחזיות בשוק שצפו מכירות של 218.4 מיליון דולר. מניית מרקורי ירדה ב-2.3% למחיר של 36.5 דולר.

ענקית התרופות הגנריות טבע (סימול TEVA), שהוסיפה יותר מ-10% ב-10 ימים החולפים, עלתה היום ב-0.6% למחיר של 43.5 דולר, ורחוקה כעת ב-2 דולרים ממחיר השיא של כל הזמנים שקבעה באמצע דצמבר 2005, שעמד על 45.5 דולר. החברה דיווחה היום כי מכירות תרופת הקופקסון, לטיפול במחלת הטרשת הנפוצה, הגיעו ברבעון הראשון ל-329 מיליון דולר, זינוק של 29% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ועלייה של כ-1.8% לעומת מכירות של 323 מיליון דולר ברבעון האחרון של 2005.

המכירות הן במונחי מחיר המכירה בשוק, אך התרומה בפועל לתוצאות הכספיות של טבע נמוכה ב-50%, שכן החברה מתחלקת בהכנסות מהמכירות של התרופה עם חברת סנופי-אוונטיס הצרפתית. טבע זכתה בתחילת השבוע בבלעדיות על התרופה זוקור. בליהמן ברדרס העריכו מוקדם יותר השבוע, כי הבלעדיות תתרום לחברה הכנסות של 400 מיליון דולר ורווח של עד 30 סנט למניה ב-2006.

אלון USA (סימול ALJ) המשיכה במגמת המסחר התנודתית וירדה היום ב-0.1% למחיר של 32.2 דולר, לאחר עלייה של 4.1% אתמול, על רקע המלצה של גורו ההשקעות ג'ים קריימר. שלשום נפלה המניה ב-7.7% והתממשה מזינוק של 25% ביומיים שקדמו לכך, בעקבות רכישת שלוש מזקקות נפט ומפעל אספלט במערב ארה"ב ב-460 מיליון דולר. בסיכום שבועי קפצה מניית החברה ב-20%.

עוד במגזר האנרגיה: דלק US (סימול DK) המשיכה במגמה החיובית ביום המסחר השני שלה בוול סטריט ועלתה ב-1.1% למחיר של 16.4 דולר, לאחר עלייה של 1.8% אתמול. החברה השלימה ביום שלישי גיוס של 150 מיליון דולר בטווח העליון של מחיר ההנפקה - 16 דולר למניה.

חברת הנדל"ן אקוויטי 1 (סימול EQY), שבשליטת גזית גלוב, עלתה ב-3.1% למחיר של 22.7 דולר, במחזור כפול מהרגיל, לאחר שהודיעה היום על תוכנית לרכישה חוזרת של מניות בהיקף של 40 מיליון דולר. אקוויטי 1, העוסקת בייזום, הקמה והפעלה של נכסים מניבים מעוגני מרכולים בארה"ב, דיווחה השבוע על גידול של 10.7% ברווח התזרימי של החברה מפעולות נמשכות (FFO) ברבעון הראשון לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ל-33.9 מיליון דולר. כמו כן הודיעה החברה שלשום על מכירת שני נכסים בטקסס בסכום כולל של 15.3 מיליון דולר, וכי העסקות צפויות להניב לחברה רווח של 5.7 מיליון דולר, אשר יירשם בתוצאות הרבעון השני של החברה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully