וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: קומברס יורדת ב-0.9%

TheMarker

5.5.2006 / 23:24

טבע עולה ב-0.3% על רקע עלייה של 29% במכירות הקופקסון ברבעון הראשון. שוק העבודה בארה"ב צמח ב-138 אלף משרות באפריל

בורסות וול סטריט נפתחו בעליות קלות, על רקע פרסום נתוני התעסוקה המאכזבים ועל רקע הערכות שחברת ההשקעות ברקשייר האתאווי, אשר בראשה עומד המשקיע וורן באפט, תודיע על רכישת ענק במהלך סוף השבוע. נאסד"ק עולה ב-0.5% ומדד דאו ג'ונס עולה ב-0.3%.

שוק העבודה בארה"ב צמח ב-138 אלף משרות בחודש אפריל, לעומת תחזית כלכלנים לגידול של 200 אלף משרות, כך דיווח היום משרד העבודה בארה"ב.

שיעור האבטלה נותר ללא שינוי, ברמה של 4.7% - בהתאם לתחזיות. במקביל נרשמה עלייה של 0.5% במשכורת הממוצעת לשעה לרמה של 16.61 דולר לשעה, לעומת תחזית כלכלנים לעלייה של 0.3% בלבד.

במקביל נרשמה עלייה של 3.8% במשכורות בשנה האחרונה, העלייה השנתית החדה ביותר מאז אוגוסט 2001. העלייה במשכורות צפויה להפעיל לחץ על הבנק הפדרלי להמשיך ולהעלות את הריבית על מנת למנוע לחצים אינפלציונים. הבנק צפוי להעלות את הריבית זו הפעם ה-16 ברציפות בפגישתו הקרובה ביום רביעי הקרוב לרמה של 5%.

על רקע נתונים אלו נחלש הדולר מול היורו לשפל של כשנה. הדולר נחלש לרמה של 1.2764 דולר ליורו - רמתו הנמוכה ביותר מאז ה-16 במאי. מול הין נחלש הדולר ב-0.2% לרמה של 113.32 ין לדולר. הליש"ט מתחזקת ב-0.3% מול הדולר לרמה של 1.8577 דולר לליש"ט.

היום דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" כי חברת קומברס טכנולוג'י (סימול CMVT) הגישה אתמול מסמך לרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) ובו הודעה על כך שהיא קיבלה לפני יומיים צו זימון לבית משפט ממשרד התובע המחוזי בניו יורק בהקשר להקצאת אופציות בחברה ב-11 השנים האחרונות. קומברס לא פירטה מעבר לכך, אך בעיתון כבר פירשו את הצו כחשדות נגד החברה בדבר ביצוע עבירות פליליות.

קומברס לא ציינה מהם החשדות המופנים נגדה, אך ברור כי מדובר ב-backdating - משחק בתאריכי הקצאות אופציות שנועד להגדיל את הרווח ממימוש אופציות. משחק כזה כולל בחירת תאריכים בהם מניית החברה נמצאת במחירים נמוכים כך שהפרש גדול בין מחיר המניה למחיר המימוש יוצר רווח גדול יותר עבור מממש האופציות.

היום דיווחה ענקית הפרמצבטיקה טבע כי מכירות תרופת הקופקסון, לטיפול במחלת הטרשת הנפוצה, הגיעו ברבעון הראשון ל-329 מיליון דולר, זינוק של 29% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ועלייה של כ-1.8% לעומת מכירות של 323 מיליון דולר ברבעון האחרון של 2005. המכירות הן במונחי מחיר המכירה בשוק, אך התרומה בפועל לתוצאות הכספיות של טבע נמוכה ב-50%, שכן החברה מתחלקת בהוצאות השיווק של התרופה עם חברת סנופי-אוונטיס הצרפתית.

מניית טבע זינקה ב-10% ב-10 הימים האחרונים, לאחר שבית המשפט בוושינגטון קבע כי החלטת ה-FDA מאוקטובר 2005, לשלול מטבע ומרנבקסי ההודית בלעדיות של שישה חודשים בשיווק גירסה גנרית לתרופת הזוקור, מנוגדת לחוק והחזיר את ההחלטה לדיון נוסף ב-FDA.

מניית דלק US עולה ב-0.1% ביום המסחר השני שלה בוול סטריט. החברה השלימה בתחילת השבוע גיוס בוול סטריט של 150 מיליון דולר בטווח העליון של מחיר ההנפקה - 16 דולר למניה.

עוד במניות האנרגיה - אלון USA המשיכה אתמול במסחר התזזיתי של הימים האחרונים וטיפסה ב-4.1% ל-32.3 דולר, על רקע המלצה של גורו ההשקעות ג'ים קריימר. שלשום נפלה המניה ב-7.7%, והתממשה מזינוק של 25% ביומיים שקדמו לכך, בעקבות רכישת שלוש מזקקות נפט ומפעל אספלט במערב ארה"ב ב-460 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully