וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג ירד ל-4.471 שקלים

אסף רותם

5.5.2006 / 13:31

בית ההשקעות גיפט: "להערכתנו מתבקש תיקון טכני". היורו נותר הבוקר כמעט ללא שינוי, ברמה של 5.6683 שקלים

שבוע המסחר המקוצר, עקב חג העצמאות, התנהל במגמת ייסוף בשקל מול הדולר. ביום שני ירד שערו היציג של הדולר מתחת לרמת ה-4.5 שקלים לראשונה מאז ספטמבר אשתקד, ומאז נותר מתחתיה. שערו היציג של הדולר נקבע על 4.471 שקלים, ירידה של כ-0.55% מול היום הקודם. עם זאת, הדולר התחזק מעט לאחר קביעת השער היציג במסחר בין הבנקים, לרמה של 4.475 שקלים. מתחיל השנה נרשם ייסוף של כ-2.8% בשקל.


ביום רביעי הבא צפוי הפדרל ריזרב להודיע על העלאת הריבית בארה"ב ב-0.25%, בפעם ה-16 ברציפות מאז יוני 2004. בעקבות העלאה זו יצטמצם שוב פער הריביות בין ישראל לארה"ב ל-0.25%, ואילו פער הריביות בין ארה"ב לגוש היורו יתרחב ל-2.5%. לא ברור עדיין האם העלאת ריבית זו על ידי הפד תהיה האחרונה לתקופה הקרובה.

ערן בסון, מבית ההשקעות גיפט: "שבוע המסחר עמד בסימן החלשותו של הדולר בשוקי המט"ח בעולם וזאת על אף מקבץ נתוני מאקרו טובים מהצפוי שהתפרסמו השבוע בארה"ב כגון: הכנסה פרטית, הוצאה פרטית, הוצאות בנייה ומדד מנהלי הרכש אשר ממשיכים להצביע על התרחבות הכלכלה האמריקאית ועל אף התיקון בהודעתו של ברננקי (יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב) אודות מדיניות הריבית העתידית. אמש נחלש הדולר מול היורו לרמת שפל של שנה ל-1.272 ולשפל של כל הזמנים מול הדולר הקנדי - 1.101. היום צפויים להתפרסם בארה"ב נתוני התעסוקה החודשיים ושיעור האבטלה אשר צפויים לעמוד על 200 אלף ו-4.7% בהתאמה. בנוסף, בשבוע הבא צפוי ברננקי להעלות את ריבית הבסיס בארה"ב לרמה של 5%". "לאור היחלשותו המהירה של הדולר למרות כל העיל", ציין בסון, "להערכתנו מתבקש תיקון טכני".

לעומתו, בלאומי מצפים להתחזקות השקל. בהינתן הירידה באי הוודאות על רקע היציבות הפוליטית, כפי שבאה לידי ביטוי בהקמת הקואליציה השבוע והמשך הצמיחה הכלכלית של המשק, ההשפעה העיקרית על המסחר צפויה להמשיך ולנבוע ממגמות המסחר בחו"ל. לכך מצטרפים פער הריביות ישראל-ארה"ב וזרם ההשקעות לישראל ממשקיעים זרים, שמקנים תמיכה נוספת לשקל.

אמש הודיע כצפוי הבנק המרכזי של אירופה (ECB) על הותרת שיעור הריבית על כנו בשיעור של 2.5%. בפגישתו בחודש הבא צפוי הבנק להודיע על העלאת ריבית בשיעור של 25 נקודות בסיס, לאחר שתי העלאות ריבית מאז דצמבר אשתקד. שער היורו הבוקר נותר כמעט ללא שינוי, ברמה של 5.6683 שקלים.

בלאומי ציינו, כי ההערכות המשתנות לגבי פערי הריביות של הדולר מול היורו ומטבעות אחרים בעולם, ופרשנויות לגבי אמירות מפי נגידי הבנקים המרכזיים של ארה"ב ואירופה ממשיכות להיות הגורם המרכזי המשפיע על המסחר בשערי יורו-דולר, לאחר ייסוף של כ-7% בשער היורו מול הדולר מתחילת השנה. שער הדולר העולמי צפוי להמשיך ולהכתיב גם את המגמה המקומית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully