וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסוקים מהתנ"ך בשפת האם הנוחה לך

4.5.2006 / 7:14

במסגרת פרוייקט של משרד החוץ יכול כל אדם בעולם לכתוב פסוק מספר הספרים בכתב ידו ובשפת אמו. האוסף המלא יוצג בחבל עדולם

משרד החוץ השיק לאחרונה פרוייקט עולמי - "עמי העולם כותבים תנ"ך". במסגרת הפרוייקט מתאפשר לכל מי שחפץ בכך לכתוב פסוק אחד מהתנ"ך בכתב ידו ובשפת אמו.

ב"ידיעות אחרונות" דווח, כי הפרוייקט הושק עד כה בגרמניה, הודו, ליטא, בריטניה, שוויץ, [[טיוואן]], צ'כיה וב[[ארגנטינה]]. השבוע יתקיימו השקות גם בעוד חמש בירות בעולם.

בז'נבה השיקה שגרירות ישראל את הפרוייקט במסגרת יריד ספרים יוקרתי. בין הכותבים פסוק בספר היו גם נציגי המסגד הגדול בז'נבה וראשי הכנסייה הנוצרית בעיר.

בארגנטינה השיקה השגרירות את הפרוייקט במשרדו של הקרדינל ברגוליו, הסמכות הדתית הבכירה במדינה הדרום אמריקאית. ברגוליו התכבד בכתיבת הפסוק הראשון של התנ"ך וציין כי הפרוייקט הוא הוכחה נוספת שהתנ"ך והאמונה יכולים לשמש כנקודת מפגש בין עמים ולא כנקודת חיכוך.

ערב יום העצמאות הוש הפרוייקט בביתו של שגריר ישראל בפראג. מי שהתכבד בכתיבת הפסוק היה נשיא צ'כיה לשעבר, ואצלב האוול. כל הספרים הכתובים בכתב יד יגיעו ויוצגו בעמק התנ"ך ב[[חבל עדולם]].

דן אוריין, ראש מדור ספרות במשרד החוץ והמרכז של הפרוייקט, אומר כי "הציפייה היא שיותר ממאה מדינות ישתלבו בפרוייקט, שמקרב בין ישראל והעולם היהודי לבין דתות ותרבויות אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully