וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינים חדשים בסכנה: דב הקוטב וההיפופוטם

רויטרס

2.5.2006 / 18:46

איחוד השימור העולמי הוסיף אותם לרשימת המינים הנמצאים בסכנת הכחדה. ללא מאמץ מצד מדינות ברחבי העולם, הם יעלמו לגמרי

דובי קוטב והיפופוטמים הצטרפו לדירוג המינים הנמצאים בסכנת הכחדה בגלל שינויי אקלים, ציד לא חוקי וסכנות אחרות שמייצרים בני האדם. איחוד השימור העולמי ((IUCN) דיווח כי יותר מ-16 אלף מינים של בעלי חיים וצמחים נמצאים בסיכון הכחדות, כולל אחד מכל ארבעה יונקים ואחת מכל שמונה ציפורים.

האיחוד הוסיף 530 מינים ל"רשימה האדומה", של מינים בסכנת הכחדה, שעודכנה לאחרונה לפני שנתיים. חלק גדול מהמינים שנמצאים בסכנה חיים ב[[סין]], [[ברזיל]], [[אוסטרליה]] ו[[מקסיקו]], דיווח האיחוד. לדברי האיחוד, מדינות ברחבי העולם חייבות להגביר את מאמציהם למנוע את התדלדלות מגוון המינים באמצעות פיקוח הדוק יותר על הציד והדיג וצעדים אחרים.

האיחוד קטלג את דובי הקוטב כמין "פגיע", רמה אחת פחות מהרמה הגבוה ביותר בדירוג "נמצא בסכנת הכחדה". עד כה קוטלגו דובי הקוטב כמין "תלוי בשימור".

ללא מהפך במגמת ההתחממות העולמית, צפוי שמספר דובי הקוטב יצטמצם ביותר מ-30 אחוזים ב-45 השנים הקרובות, כשהקרחונים יימסו ובתי הגידול של הדובים ייעלמו.

ה[[היפופוטם]] המצוי דורג גם הוא כ"פגיע", "בעיקר בגלל הירידה הקטסטרופלית במספרי ההיפופוטמים ב[[קונגו]]", דיווח האיחוד. ציד לא מפוקח גרם לירידה בת 95 אחוזים באוכלוסיית ההיפופוטמים בקונגו, במרכז אפריקה, מאז 1994.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully