וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל יעניק משקל רב יותר לדולר בסל המטבעות

טל לוי

2.5.2006 / 9:47

מעתה יהווה הדולר 65.65% מסל המטבעות - עלייה של 2%. לשינוי אין השפעה על שער החליפין

בנק ישראל הודיע היום כי שינה את הרכב סל המטבעות והחליט להעניק משקל רב יותר לדולר. עד ה-9 ביוני 2005 נוהלה מדיניות שער החליפין מול סל המטבעות, אשר הגדיר את גבולות רצועת הניוד של שער החליפין של השקל . עם ביטול רצועת הניוד הפסיק הסל לשמש כלי מדיניות. בנק ישראל ממשיך לחשב את שערו היציג של השקל במונחי הסל לצורך אינדיקציה בלבד.

בשנת 1995 הוחלט על התאמה שגרתית בהרכב סל המטבעות שתעשה בסוף חודש אפריל בכל שנה וזאת, על בסיס ההרכב המטבעי של הסחר בשנה הקודמת לתאריך ההתאמה. אם בשנה הקודמת לתאריך ההתאמה נוצר פער של 2 נקודות האחוז לפחות, בין משקלו של אחד המטבעות (או יותר) בסל לבין משקלו הממוצע בסחר, ישונה הרכב סל המטבעות בהתאם לפער שנוצר.

בבדיקה השנתית השגרתית שנערכה על ידי מחלקת מטבע חוץ נמצא, כי ב-2005 משקלו הממוצע של הדולר בסל נמוך ממשקלו בסחר החוץ של ישראל ב-2.01 נקודות האחוז. לפיכך, עודכנו ב-1 במאי 2006 הרכב סל המטבעות ומספר יחידות המטבע של כל אחד מהמטבעות המרכיבים אותו. החל מה-1 במאי 2006 הועלו משקלות הדולר והיין בסל המטבעות ב-2.01 וו-0.32 נקודות האחוז (בהתאמה); במקביל הורדו ב-1.96 ו-0.37 נקודות האחוז משקלות האירו והלירה סטרלינג (בהתאמה).

לשינוי אין השפעה על שערי החליפין השונים של השקל מול המטבעות השונים. השפעתו העתידית על שער הסל, תלויה במגמות המסחר במט"ח בישראל ובשווקים הבינלאומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully