וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני נוער יהודים וערבים למען ילדים מוגבלים

1.5.2006 / 13:36

250 נערים ונערות מתוכנית "חן", לפיתוח מנהיגות צעירה למען שינוי עמדות הנוער כלפי מוגבלים, נפגשו ביום חגיגי ברעננה

250 בני נוער יהודים וערבים, המשתתפים בתוכנית לשינוי עמדות הנוער כלפי אנשים עם מוגבלויות, נפגשו ביום רביעי האחרון בפארק "חברים" ב[[רעננה]]. התלמידים, שחולקו לקבוצות מעורבות, השתתפו בסדנאות על התוכנית בה הם משתתפים, תוכנית ח"ן, על הנגישות והמצב בישובים השונים בארץ, הקשיבו להרצאה על מנהיגות נוער, הכירו האחד את השני ולבסוף חגגו במופע של הזמרת רוני סופרסטאר, שהופיעה בהתנדבות באירוע.

מטרת תוכנית "חן", היא לפתח מנהיגות צעירה, שתיקח על עצמה לפעול למען שינוי עמדות כלפי אנשים עם מוגבלות, ולשילובם בחברה. במסגרת התוכנית מאתרים אנשי מקצוע מבית איזי שפירא, יוזמי התוכנית, יחד עם צוות בית הספר קבוצת בני נוער בעלי מוטיבציה.

אנשי המקצוע, מתחום ה[[עבודה סוציאלית]], מדריכים את בני הנוער בסדנאות המקנות להם כלים, מיומנויות והתנסות התנדבותית, במגמה להכשיר את בני הנוער להיות מנהיגות צעירה בבית ספרם, ושגרירים של הנושא בקהילה. בתוכנית משתתפים 12 בתי ספר מרעננה, כפר כנא, קלנסוואה, מעלות, באר שבע, ירושלים, תל אביב, כפר בתיה, הכפר הירוק והרצליה.

פאדי עבאליל מ[[קלנסואה]], תלמיד כיתה י' בתיכון עתיד בקלנסואה, אמר כי הוא וחבריו נהנים מאוד מהיום המשותף. "התאספנו מכל הארץ וזה יפה שנפגשים עם חברים מכל המקומות", אמר. "אנחנו לומדים על העתיד שלנו ואיך שאנחנו רוצים לנהל את החברה בה אנחנו חיים. פעמיים בשבוע אנחנו מתנדבים במרכז לגיל הרך בקלנסואה ומטפלים בילדים מיוחדים. במסגרת התוכנית ביקרנו במוזיאון הילדים בחולון בתערוכת דיאלוג בחשיכה, וזה עזר לנו מאוד להבין איך מרגישים ילדים נכים".

נחום חופרי, ראש עיריית רעננה, בה פועלים שלושה מ-12 בתי הספר של התוכנית ושאירחה את היום המשותף, ברך את בני הנוער וקרא להם להרים את הדגל של המעורבות החברתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully