וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בעולם: דוב פנדה שוחרר מהשבי אל הטבע

רויטרס

1.5.2006 / 11:00

אחרי 3 שנות אימונים, שוחרר שיאנג שיאנג בן ה-4 לחופשי. דובי הפנדה נמצאים בסכנת הכחדה מהגבוהות בעולם, רק 1,000 נותרו

[[סין]] שיחררה לטבע דוב [[פנדה ענק]] שנולד וגדל בשבי, לאחר שהושתלה בו מערכת GPS, על מנת שחוקרים יוכלו לעקוב אחריו. זו הפעם הראשונה בעולם שדוב פנדה משוחרר אל הטבע. הדבר בוצע לאחר שלוש שנות אימונים במרכז למחקר במחוז סצ'ואן.

יותר מארבע שעות ניסו המדענים למצוא את שיאנג שיאנג, דוב הפנדה הענק בן הארבע, בשטח סגור בן 20 אלף מ"ר שנבנה במיוחד עבורו. לאחר בדיקות לאישור בריאותו, הכריזו המומחים כי ניתן לשחררו לטבע. "דוב הפנדה בריא מאוד וקשוח, ולמד איך לבנות מחסה, איך לאגור מזון, לסמן את הטריטוריה שלו ולהפחיד תוקפים", אמר שאנג המין, ראש מכון וולונג למחקר והגנת דובי פנדה.

שיחרור הפנדה תוכנן במקביל לעונת צמיחת הבמבוק, דבר שיקל על הדוב לאכול. הפנדה היא אחת החיות תחת סכנת הכחדה גבוהה ביותר, וחיה בטבע רק בסין. ההערכה היא כי 1,000 דובי פנדה בלבד חיים כיום באזורים סצ'ואן, גנסו ושאנצ'י.

דרמוט אוגורמן, נציג ארגון למען איכות הסביבה בסין אמר כי זהו ארוע מאוד משמעותי, "אבל ברגע שהדוב יוצא לחופשי, הוא צריך להתמודד עם כל הבעיות שדובי הפרא צריכים להתמודד עמן".
עלות האימונים של שיאנג שיאנג עמדה על מעל ל-12 מיליון דולר מאז 2003, אך לדברי אוגורמן, אימון דובי פנדה בשבי ושחרורם לחופשי אינו הפתרון. "אימון כזה יקר מאוד וכרוך בסיכונים רבים" אמר אוגורמן והוסיף, "צריך לבנות תוכנית יעילה שתיושם ע"י הממשלה להגנה על אוצרות טבע, איזורים ירוקים ויבטיחו קיומם של דובי פנדה בבתיהם הטבעיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully