וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת על ההוראה להקים גדר זמנית בעוטף י-ם

30.4.2006 / 19:01

באגודה לזכויות האזרח מכנים את החלטתו של אולמרט "תמוהה" וטוענים שמטרתה לעקוף את החלטות ביהמ"ש שפסלו מקטעים מסוימים

האגודה לזכויות האזרח פנתה היום ליועץ המשפטי לממשלה, [[מני מזוז]], בדרישה שיורה לראש הממשלה, אהוד אולמרט, לחזור בו מהחלטתו להקים גדר זמנית במקטעים מסוימים של "עוטף ירושלים". לדברי האגודה, לגבי מקטעים אלו עומדות עתירות בפני בתי המשפט, כולל בג"ץ, עד להכרעה סופית לגבי תוואי הגדר הקבועה.

פניית האגודה למזוז מתייחסת להוראה שנתן אולמרט בשבוע שעבר, לסיים את בניית [[גדר ההפרדה]] עד סוף השנה. זאת לאחר שגורמי ביטחון התריעו, כי מרבית המחבלים המתאבדים מסתננים דרך פרצות בעוטף ירושלים.

כיום נמצאים רק 40% מתוואי הגדר במצב מבצעי, כ-130 ק"מ נמצאים בבנייה והשאר נתון בשלבים שונים של דיונים משפטיים בבג"ץ.
במכתב שהפנו נציגי האגודה למזוז, הם טוענים כי "עמדת המדינה, מאז אישרה הממשלה את פרוייקט גדר ההפרדה בגדה המערבית וירושלים, הייתה שכל גדר ההפרדה היא גדר זמנית שנועדה לתת מענה לצרכים ביטחוניים. עמדה זו של המדינה הייתה עקבית בהתעלם מצורת הגדר, חומה או שילוב של גדרות רשת ותיל, תעלות ואמצעים טכנולוגיים. כלומר, גדר היא גדר, כל עוד היא מונעת בפועל מעבר בני אדם וכלי תחבורה.

"כל צורה שהגדר תלבש, מצריכה בחינה ואישור משפטיים, הוצאת צווי תפיסה, מתן זכות טיעון ואפשרות לפנות בעתירה מתאימה לבתי המשפט נגד התוואי. וכמובן, היא מצריכה להימנע מהקמתה כל עוד תלויות עתירות בהן ניתנו צווי ביניים, או כל עוד לא אושר בשנית תוואי חלופי במקטעים בהם פסל בית המשפט מקטע של תוואי גדר שתוכנן או הוקם".

באגודה מכנים את הנחייתו של אולמרט להקים גדר זמנית עד שתושלם הגדר הקבועה, "תמוהה". לדבריהם, נראה שמדובר בניסיון להבחין בצורה מלאכותית בין סוגי גדר "במטרה לעקוף את החלטות בתי המשפט שפסלו מקטעים מסוימים של הגדר או לעקוף צווי ביניים שניתנו בעניינם". נציגי האגודה מבקשים ממזוז להורות לראש הממשלה ולמערכת הביטחון לחזור בהם מהחלטתם ולנהוג בהתאם לפרוצדורה החוקית לאישור תוואי של כל גדר החוסמת תנועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully