וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1,200 ילדים עד גיל 5 מתים בכל שנה בישראל

30.4.2006 / 17:50

לאחר פרשת רמדיה, המועצה לשלום הילד ביקשה משר הבריאות להקים צוותי בדיקה מיוחדים לבדיקת מוות אצל ילדים, אך דבר לא קרה

על פי נתוני המועצה לשלום הילד, מדי שנה מתים בישראל כ-1200 ילדים עד גיל חמש. רוב הפטירות, 762 במספר, הן של תינוקות עד גיל שנה.

לדברי יצחק קדמן, יו"ר המועצה לשלום הילד, מדובר במספרים משמעותיים וגם אם מנכים ממספר זה את התינוקות הנפטרים בלידה או סמוך לה, עדיין מדובר במאות מקרים בשנה. ברוב המקרים, לא נערכת בדיקה מקיפה של נסיבות המוות. רק במקרים ברורים של חשד לפלילים, יש סיכוי שבדיקה כזו תיערך.

בשבוע האחרון דווח על ארבעה מקרים שונים בהם נפטרו לפתע תינוקות באופן בלתי מוסבר. על פי הדיווחים, ההערכה הרפואית הייתה כי התינוקות נפטרו מתסמונת "מוות בעריסה". לא נמסר כל הסבר לגבי סמיכות מקרים זו, על מכנה משותף, אם קיים כזה, לכל המקרים האמורים, ועל מסקנות שיוכלו להביא להפקת לקחים.

לפני למעלה משנתיים, בעקבות פרשת הרמדיה הצמחית, אשר גרמה למותם של תינוקות, ולנכות קשה בחלקם, פנה יצחק קדמן, יו"ר המועצה לשלום הילד במכתב לשר הבריאות, דני נווה, בהצעה להקים צוותים בין-מקצועיים לבחינת מקרי מוות של תינוקות וילדים צעירים. לדבריהם, הצעתם נסמכה על נסיון של למעלה מעשרים שנות פעילות של כ-200 צוותים כאלה בארה"ב.

במכתב מספר קדמן, כי לצוותים כאלה יכולה להיות תרומה משמעותית ביותר בהבנת התופעות הקשורות בתמותת ילדים ובמיוחד במניעה אפשרית של מקרי מוות נוספים. "דומני שהניסיון שנצבר בארה"ב מפעולות הצוותים לבחינת תמותת ילדים, ראוי לבחינה מעמיקה גם בישראל, הגם שעלות הפעלתם נמוכה יחסית ותועלתם מרובה וחשובה", כתב קדמן.

היום, לאחר מקרי המוות של השבוע האחרון, שלח קדמן מכתב נוסף, הפעם למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' אבי ישראלי. "למיטב ידיעתנו, אף שהצעתנו אכן הגיעה בשעתו למשרדכם, נדונה בהנהלת המשרד ואף זכתה לתמיכה עקרונית מצד רופאים בכירים במשרד, מסיבות שונות לא התממש ביצועה הלכה למעשה". קדמן מציין כי הוקם צוות אחד כזה בדרום, אך פעילותו אינה מעוגנת. כעת הוא מבקש ממשרד הבריאות לקדם את הקמתם והפעלתם של צוותים לבדיקת מקרי מוות של תינוקות וילדים צעירים, בכל רחבי הארץ, תוך עיגון הקמתם והפעלתם בנוהל מחייב ובתקצוב הולם.

המועצה לשלום הילד מוסרת כי אין הכוונה לחפש אשמים, אלא להבין את נסיבות וגורמי המוות, כדי לסייע במניעת מקרי מוות נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully