וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ התחייב שברוורמן יכהן כשר בקדנציה הקרובה

30.4.2006 / 17:09

המרכז אישר את ההסכם הקואליציוני. קרב צמוד על ההצעה להעביר מינוי השרים למרכז. פרץ: כולם מתלוננים שהעבודה קיבלה יותר מדי, רק אצלנו אומרים שלא קיבלנו מספיק

מרכז העבודה אישר לפני זמן קצר ברוב גדול את ההסכם הקואליציוני בכינוס בגני התערוכה.

חברי מרכז העבודה הצביעו ב-15 קלפיות שפרוסות בגני התערוכה באשר להצעה האם להעביר את מינוי שרי הממשלה מטעם המפלגה לידי המרכז. על פי דיווחים ראשוניים, מדובר בקרב צמוד מאוד. בשתי קלפיות ניצחו מתנגדי יו"ר העבודה, עמיר פרץ. בשש קלפיות נוספות ההובלה של פרץ היא בכמה קולות בלבד. התוצאות הסופיות יתקבלו בשעה הקרובה.

פרץ דחה בנאום במרכז את הטענות שהושמעו כלפיו בימים האחרונים במפלגה ואמר, כי "למרות כל הסערה ולמרות כל השינויים הצלחנו לשמור על כוחנו ושינינו את סדר היום במדינת ישראל באופן דרמטי". בתגובה לטענות כלפיו לפיהן הוא לא משתף את שאר חברי המפלגה בקביעת השרים אמר פרץ, כי "קיימנו תהליך שמעולם לא היה במפלגת העבודה. כל תכני ישיבות צוות המשא ומתן הועברו לצוות ההיגוי".

לדבריו, "היו נושאים מאוד עקרוניים, ואני יודע שיש כאלו שמנסים לצמצם בהישג המו"מ, אבל שימו לב מה קורה בשאר המפלגות. כל שאר הגורמים במערכת הפוליטית אומרים שהעבודה קיבלה יותר מדי. המקום היחיד שיש קולות שאומרים שאולי העבודה לא קיבלה מספיק, זה בין חברינו. מדוע אנחנו לא יודעים לקחת את ההצלחה הזו ולמנף אותה?".

עוד אמר פרץ, כי "מצעה של מפלגת העבודה נמצא בתוך קווי היסוד של מדינת ישראל, כולו אחד לאחד". בתגובה לטענות על כך שוויתר על תיק האוצר בתמורה לתיק הביטחון אמר פרץ, כי הוא הסכים לוותר על האוצר רק משום שהובטח לו בתמורה גם תיק החינוך. עוד אמר פרץ בתגובה לכך, כי "הגנרלים והאדמירלים במפלגת העבודה אומרים איפה התיקים החברתיים? מה פתאום תיק ביטחון? אני שומע את זה ואני מאושר, כי הצלחנו לשנות את סדר היום החברתי בישראל".

באשר להצעה להעביר את בחירת השרים למרכז אמר פרץ: "מה יהיה ההבדל הגדול? יהיה שם אחד שישנה מקום? אני מביא רשימה שאינה מכילה אנשים זרים. אני מותקף על כך שלא צירפתי שרים אותם הבאתי בעצמי לפני הבחירות". פרץ פנה לח"כ אבישי ברוורמן ואמר, "אני מרגיש היום תחושה קשה כלפי חברי אבישי ברוורמן שאני יודע שברגע שהייתי ממנה אותו לשר, היו באים קולות שהיו אומרים שאני מנסה לדחוק את ותיקי המפלגה. אני חושב שהעבודה חבה חוב גדול לברוורמן". בהמשך דבריו, התחייב פרץ שברוורמן יהיה שר במהלך הקדנציה הקרובה.

בהמשך חזר פרץ באופן לא מתוכנן לבימת הנאומים והתנצל בפני ה"גנרלים" שבמפלגתו על הדברים שנשא קודם לכן.

ברוורמן: עדיף להיות חכם ולא להיות כוחני

ח"כ מתן וילנאי, אשר העלה את ההצעה להעביר את בחירת השרים להכרעת מרכז העבודה, אמר כי "אם ניתן את דעתנו בצורה בוגרת, כפי שמרכז העבודה ידע לעשות תמיד, אז הציבור יזהה מפלגה רצינית ולא מפלגה שבה כולם אומרים 'כן המפקד'". לדבריו, "העבודה היא לא מפלגה של איש אחד. של 'יס-מנים'. עברו הזמנים הללו".

"אם פרץ היה מנצח כפי שכולנו רצינו, אז לא היתה בעיה לתת בידיו את בחירת השרים, משום שעל פי הכללים ראש ממשלה בוחר שרים לפי דעתו. אבל עמיר לא ניצח והממשלה היא לא ממשלתו ולכן כל מה שביקשתי הוא שהמרכז יתכנס ויקבל את ההחלטה הראוייה"

ח"כ אבישי ברוורמן אמר, כי "לצערי נכנעו למשבר פנימי בסוגיית בחירת השרים ואסור היה לנו להגיע לזה. אני אעשה הכל שפילוג לא יתרחש במפלגה". לדבריו, "מאחר שהמצב במפלגה רגיש ומדינת ישראל צופה המלצתי היא: עדיף להיות חכם ולא להיות כוחני. עדיף עדיף לתת לחברים הרגשה שלא כופים עליהם דעה אלא שהם שותפים לקבלת ההחלטות במפלגה.

ח"כ אופיר פינס אמר, כי "ההצבעה במרכז המפלגה היא לא העדיפה ויש להשתמש בה רק כשאין ברירה אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully