וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנוקר: אבדון ודוט בגמר

30.4.2006 / 14:07

פטר אבדון השלים ניצחון דרמטי 16:17 על מרקו פו, גרהאם דוט הדיח את רוני אוסליבן 11:17, והשניים ייאבקו על התואר היוקרתי בשפילד

מעטים ציפו שהם יעשו את זה, אבל אחרי שבועיים מתישים ואינטנסיביים, פטר אבדון וגרהאם דוט הם השניים שהעפילו לגמר אליפות העולם בסנוקר. הפייבוריטים הגדולים, כמו הנדרי, וויליאמס, אוסליבן והיגינס, הודחו זה אחר זה, ומהיום (ראשון) יהיו אלה דווקא אבדון ודוט שייאבקו על התואר היוקרתי על השולחנות בשפילד ועל פרס של 200 אלף ליש"ט.

נוכחותם של השניים במעמד נחשבת למפתיעה: אבדון הגיע לטורניר הזה אחרי שהפסיד בשלבים המוקדמים בשלוש תחרויות הדירוג האחרונות. דוט אומנם הגיע לארבעה גמרים בטורנירי דירוג במהלך הקריירה שלו, אך הפסיד בכולם. עכשיו נותר לראות מי מהשניים ייצא המנצח הגדול.

אבדון, האנגלי בן ה-35 שמתגורר בדובאי, נחשב לפייבוריט לזכייה. ב-2002 הוא זכה כבר באליפות, אחרי ניצחון מדהים 17:18 על סטיבן הנדרי בגמר (ובכך גמל לו על הפסדו בגמר של 1996). הוא ידוע כאחד הטקטיקנים הגדולים בסבב, שחקן שמכתיב את קצב המשחק ושולט בו. לפעמים הוא גם יכול להאט את המשחק עד לגרימת ייאוש ליריבו, כמו שעשה ברבע הגמר בשנה שעברה לרוני אוסליבן, בטקטיקה שזכתה לביקורת קשה בתקשורת. אבל השנה ההעפלה שלו לגמר נעשתה ללא כל מחלוקת וביכולת מרשימה, ובמשחקון המכריע מול מרקו פו בחצי הגמר הציג ברייק מדהים בדיוק בזמן הנכון, שהעלה אותו לגמר הגדול.

גם לדוט המעמד לא זר לגמרי. הסקוטי בן ה-28 העפיל לגמר בשפילד ב-2004, אבל הפסיד בו לרוני אוסליבן 18:8. הפעם דוט נאלץ לעבור את ג'ון פארוט, נייג'ל בונד וניל רוברטסון כדי לפגוש שוב את אוסליבן, ולגמול לו על ההפסד ההוא. דוט יודע שאבדון לא יציג בגמר את אותו סגנון משחק אמוציונלי ולא יציב כמו של אוסליבן בחצי הגמר, אבל הסקוטי טוען כי הוא מעדיף להגיע כאנדרדוג. ועם כל כך הרבה הדחות מפתיעות בקרוסיבל השנה, אולי באמת זו השנה של האנדרדוגים.

הדרך אל האושר

דוט, כאמור, גבר על רוני אוסליבן בחצי הגמר 11:17. הפתיחה היתה צמודה מאוד ובתום היום הראשון התוצאה ביניהם הייתה 8:8, אבל אז דוט ניצח בשמונה משחקונים רצופים, מהפך שממנו 'דה רוקט' לא חזר. דוט דרש את הכבוד שמגיע לו. "אי אפשר להגיע רק במזל לגמר הקרוסיבל, אתה חייב לגבור בדרך על השחקנים הגדולים בתחום", אמר דוט, "מרגיז אותי שאני לא מקבל את הכבוד שאני ראוי לו".

הדרך של אבדון לגמר הייתה הרבה יותר דרמטית. אחרי שהוביל 9:15 על מרקו פו בחצי הגמר ונראה היה שדרכו לגמר סלולה, ההונג-קונגי ניצח שישה משחקונים ברציפות והשווה ל-15:15. בסופו של דבר, במצב של 16:16, אבדון זכה בפריים המכריע.

"מגיע כל הקרדיט למרקו, אני מוריד בפניו את הכובע. הוא הראה עד כמה האופי שלו חזק", החמיא אבדון ליריבו, אבל בו זמנית גם ידע לשבח את עצמו: "כשנדרשתי להציג את שיא היכולת שלי, עשיתי את זה. זה היה אחד הברייקים החשובים והלחוצים בקריירה שלי, ואני גאה בעצמי שעשיתי את זה".

"תחת הלחץ הזה, אני לא מכיר הרבה שחקנים שיכלו לתת ברייק כמו שפטר נתן", החמיא פו ליריבו, וסיכם: "לדעתי הפסדתי למנצח של הטורניר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully