וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידי 3 יח"ל במתמטיקה התבקשו לגשת שוב לבגרות

30.4.2006 / 11:39

משרד החינוך פסל לפני מספר חודשים את בחינת הבגרות בשל טעות שאינה תלוייה בתלמידים. התלמידים לא ייגשו לבחינה בשנית

לפני מספר חודשים נפסלה [[בחינת הבגרות]] של תלמידי 3 יחידות במתמטיקה, לאחר שנכשלו באחד משלושת השאלונים. לפי השיטה שהיתה נהוגה לחישוב הציון, על תלמיד, שקיבל בשאלון שרמתו היא 4 יחידות פחות מ-15 נקודות, להיבחן מחדש. לאחר דין ודברים עם מנהלי בתי הספר הוחלט במשרד לשנות את השיטה, והציון הסופי יקבע על פי ממוצע שלושת השאלונים במבחן.

במועד החורף האחרון לא יושמה השיטה, והתלמידים נזקקו ל-15 הנקודות בשאלון שרמתו ארבע יחידות לימוד. בכל זאת, משרד החינוך טעה, ושלח לבתי הספר את ציוני התלמידים תוך התעלמות מחסם 15 הנקודות, והציון נקבע לפי ממוצע שלושת השאלונים.

התלמידים קיבלו יומיים לשמוח, אבל אז התגלתה הטעות ב[[משרד החינוך]], שהודיע לתלמידים שעליהם להיבחן מחדש. רוב התלמידים הנבחנים במועד חורף הם תלמידים המתקשים בלימודים, שבתי הספר עושים מאמצים גדולים על מנת להכינם לבגרויות. מנהלי בתי הספר הגיבו שוב בזעם, וטענו כי לא ייתכן שמשרד החינוך יתנער מאחריות על טעויות שביצע. יו"ר התאגדות מנהלי בתי הספר העל יסודיים, אריה לוקר, אמר ל"ידיעות אחרונות" כי זה דבר שלא יעלה על הדעת, לנהוג כך כלפי תלמידים שהתאמצו ולמדו.

לאחר הביקורת שהושמעה, קיימו במשרד החינוך דיון חוזר בסוגיה, והוחלט כי מאחר שהטעות היתה של המשרד יישאר בתוקף הדיווח המקורי על הציונים, והתלמידים לא יאלצו להיבחן מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully