וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: רה"מ הואשם בניסיון להפליל שר הפנים

רויטרס

30.4.2006 / 10:23

התקשורת בצרפת מצטטת חוקרים בכירים, הטוענים שדה וילפן ניסה למקד חקירת שוחד בסרקוזי, היריב הפוליטי שיתחרה מולו על הנשיאות

ראש ממשלת צרפת, [[דומיניק דה וילפן]], הואשם בסוף השבוע כי קשר קשר להכפיש את שמו של יריבו הפוליטי, שר הפנים [[ניקולא סרקוזי]], שצפוי להיות יריבו במועמדות לנשיאות צרפת בשנה הבאה. וילפן הכחיש כל קשר לשערורייה שמסעירה את צרפת מאז נחשפה ביום רביעי, ופירסם הצהרה רשמית בה הוא מזמין את המשטרה לערוך חיפוש במשרדו כחלק מהחקירה הרשמית שנפתחה.

מקור הפרשה בשנת 2004, אז נשלחה לממשלה רשימה של פוליטיקאים, שלטענת המאשים האלמוני ששלח אותה מחזיקים חשבונות זרים במסלקה אירופאית, קלירסטרים, הפועלת מ[[לוקסמבורג]]. הרשימה מקשרת את הפוליטיקאים לשערוריית שוחד במהלך מכירת ספינות צרפתיות לטייוואן ב-1991.

הרשימה הוכחה כמופרכת לחלוטין מהר מאוד, והוקמה ועדת חקירה שביקשה לבדוק מי אישר אותה, והאם בכירים בממשל עיכבו בכוונה את ניקוי שמם של חלק מהפוליטיקאים שהוכפשו באמצעותה. המאבק סביב הרשימה העכיר מאוד את היחסים בין בין ראש הממשלה דה-וילפן לבין שר הפנים סרקוזי, במיוחד לאחר שוילפן פירסם הודעה לפיה חקירת הפוליטיקאים ברשימה נועדה לחשוף רשת "דמויית מאפיה", ולא להכפיש את שמם של פוליטיקאים שכנראה הרוויחו באופן בלתי חוקי מעסקת הספינות.

העיתון הצרפתי "לה מונד" האשים את דה-וילפן בניסיון להטות את החקירה לרעת סרקוזי. העיתון ציטט קצין מודיעין בכיר מצוות החקירה, שלדבריו וילפן אמר לו שהנשיא, [[ז'אק שיראק]], רוצה שהחקירה תתמקד בסרקוזי. העיתון טען גם כי ועדת החקירה הנוכחית מצאה פתקים בכתב ידו של יו"ר ועדת החקירה של הפוליטיקאים ברשימה, גנרל פיליפ רונדו, לפיהם סרקוזי היה מטרה ראשית של החקירה. וילפן, אז שר הפנים, מינה את רונדו באופן אישי.

בהצהרה שסותרת את הדברים הללו, וילפן אמר כי "כראש ממשלה, אני נדהם ונרעש מהצורה בה דברים מסוימים מתבלבלים כאן, ומהצורה בה מעבירים ביקורת על המדינה ומשרדיה. לעולם לא הזכרנו את ניקולא סרקוזי כבעלים של חשבון בנק בחו"ל". גם משרדו של שיראק פרסם הודעה רשמית, המכחישה כל קשר של הנשיא לפרשה. "הנשיא שולל באופן חד משמעי כי ביקש בדיקה כל שהיא של הפוליטיקאים המוזכרים", נאמר בה.

התקשורת בצרפת סוערת, עם השערות שונות לגבי מי עמד מאחורי פרסום הרשימה, מי היו אמורים להיות הקורבנות של ההכפשה, ואיך השערורייה תשפיעה על התחרות החריפה בין וילפן וסרקוזי.

השערורייה פגעה בוילפן, שהפופולאריות שלו נפגעה מהרפורמה בחוקי העבודה שביקש להעביר, וכוחו הפוליטי נפגע מכשלונו בהעברת אותה רפורמה. היא גם מנעה דיון בחדשות הטובות, כי שיעור האבטלה ירד ל-9.5% במרץ, חדשות שהיו פועלות לטובת וילפן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully