וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנגדי פרץ מאיימים לפרוש מהעבודה ולהקים סיעה חדשה

29.4.2006 / 18:07

מתנגדיו של יו"ר העבודה מתכוונים להוביל מהלך של הקמת סיעה חדשה, אם ייכשל הניסיון להעביר את סמכות בחירת שרי הממשלה מפרץ למרכז המפלגה

בכירים במפלגת העבודה בוחנים אפשרות לפיה שבעה חברי כנסת, המהווים יותר משליש הסיעה (המונה 19 חברים), יפרשו ויקימו גוף פוליטי חדש. בגלי צה"ל דווח, כי מתנגדיו של יושב הראש, ח"כ עמיר פרץ, מתכוונים להוביל את המהלך אם ייכשל הניסיון להעביר למרכז המפלגה את הסמכות לבחירת השרים בממשלה.

"אם יתנהלו העניינים באופן שאיננו מקובל עלינו לחלוטין, בהחלט ישנה אפשרות שנפעל ליצירת סיעה נפרדת", אמר בסוף השבוע חבר בסיעת העבודה.

מפלגה של שליט יחיד

כתבי "הארץ", מזל מועלם וג'קי חורי, מוסיפים:

מוקדם יותר היום הגדיר ח"כ מתן וילנאי את ישיבת מרכז מפלגת העבודה מחר כנקודת המבחן הקריטית של מפלגת העבודה. בישיבה מחר אמורים להחליט כ-2,000 חברי המרכז על השיטה לבחירת שרי המפלגה - אם המרכז עצמו יבחר אותם או שהסמכות תינתן לפרץ.

וילנאי הוסיף, כי "מחר נדע אם העבודה היא מפלגה דמוקרטית, הנאמנה לערכיה ולדרכה, או מפלגה של שליט יחיד שמטרתו להשתמש במוסדות לצרכיו הפוליטיים". וילנאי אמר עוד כי הוא משוכנע שבקרוב יצטרפו אליו עוד חברים ש"יעדיפו את חופש הביטוי על פני כניעה לחששות מנקמות פוליטיות".

בראיון לגלי צה"ל אמר וילנאי כי לפרץ יש שיגעון גדלות, וכי במקום להציג את האנשים החדשים שהגיעו למפלגה, הוא מיקד את תשומת הלב בעצמו. "במהלך מסוים התברר שפרץ לא הולך להיות ראש ממשלה, שהוא לא הולך לנצח בבחירות" אמר וילנאי. "באו אנשים ראויים למפלגה כמו אבישי ברוורמן, עמי אילון ואחרים, ובמקום להבליט אותם ולחזק את הקמפיין באמצעותם, עמיר התעקש כל הזמן להישאר במרכז. הוא לא הראשון שסובל משיגעון גדלות. אני אמרתי לו את זה בשיחה בארבע עיניים שצריך בשבועות האלה ממש להיזהר. הדוגמה המובהקת היא הניסיון ההזוי להקים ממשלה מימינו של אולמרט".

בתגובה לטענות אמרה חברת הכנסת יולי תמיר, המקורבת לפרץ, כי "מתן קיווה להיות שר הביטחון של פרס. בעיניים כלות הוא רואה שמישהו אחר הולך לתפקיד הזה, ובוא נשאיר את זה כאן. אני לא חושבת שזה ראוי להפוך את התסכול האישי למאבק פוליטי, בטח לא פנים מפלגתי".

מבחן כוח קריטי בעבור פרץ

כינוס המרכז מחר אמור להיות מתוח, ומבחן כוח קריטי בעבור פרץ. את המהלך נגדו מובילים חברי הכנסת וילנאי ודני יתום, באמצעות עתירות שהגישו למוסדות המפלגה. לצורך קיומה של הצבעה חשאית על אופן בחירת השרים, החלו השניים באיסוף 250 החתימות הדרושות (10% מחברי המרכז) לכך.

ההערכה היא שיושג מספר החתימות הדרוש ובכירים במפלגה מעריכים שבהצבעה חשאית צפוי לפרץ כישלון. בנוסף הגישו וילנאי ויתום ביום חמישי בלילה הצעת החלטה למרכז המפלגה ולפיה ייבחרו שרי העבודה על פי שיטת "מצעד הפזמונים" - התמודדות על כל תפקיד בנפרד.

על פי ההערכות, פרץ מתכוון לכלול ברשימתו את תמיר בתפקיד שרת החינוך, את בנימין בן אליעזר בתפקיד שר התשתיות, את שלום שמחון בתפקיד שר החקלאות, את יצחק הרצוג או אופיר פינס בתפקיד שר התיירות, את אחד משניהם לתפקיד שר בלי תיק האחראי על ענייני ירושלים ורשות השידור ואת איתן כבל לתפקיד שר בלי תיק. כבל, מזכ"ל המפלגה הנחשב ל"זרוע המבצעת" של פרץ, מתכנן בחודשים הבאים לשנות את הרכב מוסדות המפלגה ולהכניס לתוכם את אנשיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully