וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלשין על פשע, תקבל זיכוי לסלולרי

29.4.2006 / 17:25

במשטרת סאסקס השיקו פרויקט ניסוי בשם "כתוב לי", שבו מוזמן הציבור לכתוב לחשבון מסוים הודעות אס.אמ.אס עם מידע על פשע, ולקבל בתמורה זיכוי של 10 פאונד לחשבון הסלולרי

הפשע משתלם בדרכים חדשות בדרום מזרח בריטניה: המשטרה החלה להעניק למודיעים ששולחים להם הודעות אס.אמ.אס עם מידע שימושי 10 פאונד (בערך 80 ש"ח), בצורת זיכוי לחשבון הסלולרי שלהם. בסוכנות הידיעות AFP דווח כי משטרת סאסקס רשמה מספר חדש סלולרי חדש לטובת הפרויקט, שאליו יוכל כל עד לפשע לשלוח את המידע. לפרויקט הניסיוני קוראים TextMe - "כתוב אלי", והוא מיועד במיוחד לצעירים.

"אנחנו מתעדים את כל המידע שמגיע בהודעות טקסט, ובוחנים אותו בעזרת שיטות החקירה שלנו", אמר המפקח מארק פייפר, יוזם הרעיון. "אם המידע מתברר כיעיל, אנחנו מגיבים להודעה עם "תודה רבה", וכותבים להם שאנחנו רוצים להעניק בתמורה זיכוי של 10 פאונד". זיכוי כזה יספיק לחובב האס.אמ.אסים הממוצע בבריטניה לפחות ל-100 הודעות.

"ומה שטוב בזה זה שאתה יכול ללכת לך ברחוב ולדווח על פשע – בלי שאף אחד ידע, או אפילו ישמע", אמר פייפר. ביום הראשון של פרויקט "כתוב לי" התקבלו 9 הודעות טקסט סך הכל, שכללו מידע על גניבת רכב ומשהו שנראה למישהו כמו עסקת סמים. אבל ההודעות המוקדמות האלה אפילו לא יחקרו – המשטרה מתכוונת להתייחס רק להודעות על מקרי פשע רציניים יותר, כמו רצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully