וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צופן דה וינצ'י פוצח, בשנית

רויטרס

29.4.2006 / 9:26

שופט בריטי שפסק בעניינו של מחבר הספר, דן בראון, הצפין קוד משל עצמו בדפי פסק הדין באמצעות טור פיבונאצ'י המופיע בספר

המיסתורין נעלם – זה היה האדמירל. שופט בית המשפט העליון בבריטניה, פיטר סמית, שהגיש את פסיקתו בעניין הגניבה הספרותית של הספר המצליח, צופן [[דה וינצ'י]], הצפין קוד משל עצמו בתוך דפי פסק הדין.

השופט קבע כי הסופר, דן בראון, לא גנב את הרעיון לספר, ובין 71 דפי פסק הדין, הצפין קוד המתייחס לאדמירל בצי המלכותי של בריטניה. סמית הגיש את פסק הדין כאשר חלקן של האותיות נוטות הצידה. בספרו של בראון, הקוד נועד להסתיר קונספירציה הנוגעת ל[[ישו]].

הקוד (זה של השופט), התגלה על ידי עורך דין שקרא את פסק הדין השבוע, כמעט חודש לאחר שניתנה הפסיקה. עורך הדין, דן טנץ, הצליח לפצח את הקוד רק לאחר יממה של ניסיונות. הקוד של השופט היה מבוסס על טור פיבונאצ'י, שהיא שיטת הצפנה של טור מספרים המוזכרת בהרחבה בספר.

"אחרי הרבה ניסיון וטעייה, מצאתי נוסחה שהתאימה", כתב טנץ. לעורך הדין לא היה כל קשר למקרה שנדון בבית המשפ בעניינו של דן בראון.

המסר הסודי של השופט היה "ג'קי פישר, מי אתה? דרדנאוט". השופט סמית ידוע כחובב של הצי, ופישר היה אדמירל בצי המלכותי אשר פיתח את ספינת הקרב העצומה "דרדנאוט" בראשית המאה ה-20.

דנץ כתב לשופט סמית, על מנת לוודא שהוא אכן הבין את המסר נכון, והשופט אישר זאת, ואמר כי טור פיבונאצ'י אכן היה המפתח לפתרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully