וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילארד דולר יועברו למאבק באיידס

רויטרס

28.4.2006 / 18:00

הקרן העולמית למלחמה באיידס, שחפת ומלריה תעביר סכום התחלתי של מיליארד דולר, שיוקדשו למאבק עולמי במחלות הקשות

הקרן העולמית למלחמה ב[[איידס]], [[שחפת]] ו[[מלריה]] הסכימה להקציב מיליוני דולרים למענקים חדשים, וכך הפיגה את חששותיהם של פעילים, שהמאבק במחלות הקטלניות ייוותר ללא תמיכה.

ארגוני בריאות כמו "הברית העולמית לאיידס" חששו שמחסור בכסף יאלץ את הקרנות השונות לדחות את העזרה למדינות הנאבקות במחלות האלו, הגורמות למותם של שישה מיליוני בני אדם בשנה.

מועצת הקרן העולמית הצביעה בעד סבב חדש של מענקים, בסכום של עד מיליארד דולר בשנתיים הראשונות, למרות שהכסף עדיין לא הועבר על ידי ממשלות ותורמים אחרים. "הייתה הסכמה חזקה. בהתחשב בהתחייבויות להשיג מטרות בריאות עולמיות ובצרכים הדחופים, יהיה זה בלתי אפשרי מבחינה מוסרית שלא להעביר את המענקים ב-2006", אמר דובר הקרן, ג'ון לידן. המספר הסופי של המענקים יהיה תלוי בהצעות לפרויקטים שהוועדה תאשר בפגישה שתיערך בנובמבר.

הקרן העולמית למלחמה באיידס, שחפת ומלריה החלה לפעול בשנת 2002, בתמיכתו של מזכ"ל האו"ם, קופי ענאן, במטרה לאסוף תרומות למלחמה במחלות אלו. היא הפכה לתומכת הגדולה בפרויקטים למלחמה בשחפת ומלריה, ואחת משלוש קרנות האיידס הגדולות בעולם.

"עד היום הפיקו מיליוני בני אדם תועלת מהתוכניות שהקרן מממנת ברחבי העולם. מאות אלפים חיים היום בזכותן", אמר המנכ"ל, ריצ'רד פישמן. הוא הוסיף כי מענקים חדשים יאפשרו לקרן "לנצל את המומנטום כדי לנצח במאבק נגד שלוש המגפות האלה".

בניגוד לארגונים ממוסדים יותר, כמו הבנק העולמי, הקרן נאבקה לזכות בתמיכה כספית ארוכת טווח מתורמיה, שהגדולים בהם הן [[אירופה]], [[ארה"ב]] ו[[יפן]]. הקרן אישרה כבר מענקים בסך 5 מיליארד דולר לשיפור הגישה לתרופות נגד מלריה, סיפקה כילות למיטות והרחיבה את מערך הבדיקות כדי למנוע את התפשטות השחפת.

קרול ג'יקובס, יו"ר מועצת הקרן העולמית אמרה: "אנחנו מעוניינים בהתחייבות רב שנתית מממשלות ובקשרים במגזר הפרטי, כדי להגביר את זרם התרומות שיכסו את המימון למענקים. אנחנו יודעים שמדינות ואוכלוסיות חלשות תלויות בתרומות האלה ואסור לנו לאכזב אותן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully