וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מיקרוסופט צונחת ב-8%

עפרה שלו

28.4.2006 / 18:15

מורגן סטנלי הוריד את ההמלצה למניית מיקרוסופט. אורכית מאבדת עוד 1.5% לאחר נפילה של כ-14% אתמול

בוול סטריט נפתח יום המסחר בירידות שערים. מדד נאסד"ק יורד ב-0.9% ומדד דאו ג'ונס מאבד 0.1%. בקרב המניות הישראליות עולה נייס ב-2.4%, לאחר שהחברה הודיעה על שתי רכישות בהיקף כולל של כ-213 מיליון דולר. אורכית מאבדת עוד 1.5% בהמשך לנפילה של 14.4% אתמול. אם סיסטמס מתממשת ב-1.1%, לאחר עלייה של כ-12% ביומיים.

אתמול סגרו מדדי המניות בעליות של עד 0.5%, לאחר שיו"ר הבנק הפדרלי המרכזי, בן ברננקי, דיבר בפני הקונגרס בוושינגטון על האפשרות להפסקה זמנית של רצף העלאות הריבית בארה"ב. אולם לאחר סיום המסחר דיווחה חברת התוכנה הגדולה בעולם, מיקרוסופט, על תוצאות נמוכות מהצפוי ברבעון הראשון, שכללו גידול של 13% בשורת ההכנסות ל-10.9 מיליארד דולר ורווח נקי של 2.98 מיליארד דולר. בתגובה, חתך בנק ההשקעות מורגן סטנלי את ההמלצה למניית מיקרוסופט מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק". מניית מיקרוסופט מאבדת כ-8%.

על רקע התוצאות הנמוכות מהצפוי, מצביעים החוזים על ירידות של 0.5% במדד נאסד"ק 100 מוטה הטכנולוגיה ועל ירידה מתונה יותר של 0.1% במדד S&P 500, אשר משקף את השוק כולו.

בגזרה המקרו כלכלית פורסמו עוד לפני הפתיחה הנתונים הראשונים על היקף הגידול בתוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב. כלכלת ארה"ב רשמה התרחבות ברבעון הראשון: התמ"ג צמח ב-4.8%, הקצב המהיר ביותר זה שנתיים, כך מסר משרד המסחר. הצמיחה בתמ"ג היתה קרובה לתחזיות, שנעו סביב 4.9%. בארבעת הרבעונים האחרונים צמחה כלכלת ארה"ב ב-3.5%. עלות העבודה צפויה לעלות ב-0.9%, בהמשך לעלייה של 0.8% בחודשים אוקטובר-דצמבר. נתונים חזקים עשויים להצביע על הצורך של הבנק הפדרלי המרכזי להמשיך ולהעלות את הריבית בארה"ב, כדי לשמור על יציבות המחירים, ולהגביר את הלחץ על שוקי המניות.

עוד יפורסמו מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן, אשר צפוי להצביע על ירידה קלה של 0.2 נקודות לרמה של 89 נקודות, במחצית השנייה של אפריל. מדד מנהלי הרכש של שיקגו צפוי לרדת ב-2.4 נקודות ולהצביע על האטה בקצב ההתרחבות של המגזר היצרני באזור המערב התיכון, לאחר שזינק במארס ביותר מ-5 נקודות.

בקרב המניות הישראליות, תיסחר נייס על רקע רכישת שתי חברות בסכום כולל של כ-213 מיליון דולר. נייס הודיעה היום, כי תרכוש מחברת Tekelec (סימול: TKLC) האמריקאית, את החברה הבת IEX, אשר מספקת פתרונות לניהול כוח אדם במוקדי שירות, תמורת כ-200 מיליון דולר במזומן. כמו כן, חתמה נייס על הסכם נוסף לרכישת Performix, העוסקת בתחום ניהול הביצועים של מוקדי השירות. במסגרת ההסכם זה, תשלם נייס 13.2 מיליון דולר במזומן, אולם מחיר הרכישה עוד עשוי לגדול ב-6.15 מיליון דולר נוספים, אם תעמוד החברה הנרכשת ביעדי ביצוע מסוימים (מתוכם עד 3 מיליון דולר עשויים להיות משולמים בעת סגירת העסקה). ביצוע העסקות כפוף לעמידה בתנאים מקובלים וצפוי להיסגר לקראת סוף הרבעון השני או בתחילת הרבעון השלישי של שנת 2006.

אורכית תנסה להתאושש מנפילה של 14.4% אתמול, אשר השלימה צניחה של כ-48%, מאז טיפסה המניה בסוף ינואר לשיא של כחמש שנים וחצי. אורכית חתכה אתמול את תחזית ההכנסות השנתית שלה מ-125 מיליון דולר לטווח של 100-80 מיליון דולר, על רקע ציפייה לקצב הזמנות נמוך יותר מצד הלקוחה העיקרית שלה, מפעילת הטלקום היפאנית KDDI. על רקע האירועים, חתך אתמול בית ההשקעות אוסקר גרוס את מחיר היעד לאורכית, מ-28 ל-23 דולר, אך הותיר לה המלצת "קנייה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully