וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתים על זה

28.4.2006 / 14:03

להפוך את סבתא לטבעת נוצצת או להטיס אותה לירח - יהלומים מאפר מתים וגם קבורה בחלל. הלהיטים של שוק ההלוויות האלטרנטיביות

בית ההלוויות האלטרנטיבי "עלי שלכת", שמתמקד בעיקר בקבורה אזרחית ובשריפת גופות, מציע גם שירותי קבורה שהם גימיק והנצחה נוצצת למת.

בעלי שלכת מפגינים מקוריות בנושא השקעת אפרו של המת. לאחרונה נפתח שרות חדש, המציע קבורה בחלל החיצון. לאחר שריפת הגופה מוכנס חלק מהאפר לקפסולה מיוחדת, שעליה נכתבים פרטי המנוח ומשפט פרידה של בני המשפחה. בשלב הבא נשלחת הקפסולה לסוכנות החלל האמריקאית, שם היא מצורפת לצבר קפסולות, המוכנסות למיכל מיוחד שהופך לחלק בלתי נפרד מרכב השיגור, הלווין.

המחיר הממוצע למשלוח של 1 גרם אפר לחלל הוא 1,000 דולר, כשהמחיר מושפע מסוג הטיסה אליו הוא מצורף. ניתן, למשל לצרף את האפר לטיסה מדעית, מסחרית, לטיסות לירח, ללווין שמקיף את כדור הארץ או למעבורת הנשלחת למעמקי החלל., השרות כבר קיים בארצות הברית, ועלי שלכת היא הנציגה הרשמית בישראל של שירות הקבורה בחלל. בני המשפחה וחבריו של המנוח מוזמנים לטקס מיוחד, הנערך במועד השיגור ובאתר השיגור. האירוע כולו מתועד ומונצח בסרט DVD הניתן לבני המשפחה.

אלון נתיב, מנכ"ל עלי שלכת" מוסיף ש"למרות שהמוות הוא דבר טבעי ביותר, ההתייחסות אליו בחברה היא עדיין כאל נושא שאין לדבר עליו. לאנשים רבים, ובמיוחד לצעירים, אין אפשרות לדבר עם בני משפחותיהם בצורה כנה ופתוחה על הדרך שבה הם מעוניינים לסיים את חייהם. התוצאה היא שלעיתים אנשים מתים ונקברים שלא בדרך שבה הם רצו והאמינו כי לא יכלו להביע כראוי את משאלתם האחרונה"

לדעת נתיב תכנון הלוויה בעודנו בחיים הוא עניין טבעי, ממש כמו תכנון ארועים חשובים אחרים בחיינו, כמו ברית, בר-מצווה וחתונה. "אף אחד מאיתנו לא מעונין להוסיף לחץ נפשי על יקיריו בשעתם הקשה עם תכנון הלוויה. עקב הלחץ אנו נגררים להוצאות מיותרות שיכולות להצטמצם בעזרת תכנון נכון ומסודר", הוא מוסיף.

יהלומים לנצח

ואם קבורה בחלל זה לא בדיוק הקטע שלכם, אתם מוזמנים להעניק ערך מוסף ליקירכם ז"ל, ולהפוך את אפרו ליהלום. כמו ביהלומים מלאכותיים אחרים, גם כאן אפשר לבחור את הצבע, הגודל וצורת החיתוך.

הצבעים המוצעים הם צהוב או כחול, כשלדברי החברה, כל משפחה מקבלת גוון המיוחד רק לה. ניתן לבחור יהלום בגדלים של החל מרבע קארט ועד קארט. סוגי החיתוכים הם סוליטר, ראדינט, בריליאנט ופרינסס. בנוסף, מובן שניתן לבקש התאמות אישיות.

בשלב הראשון של תהליך הכנת היהלום, מבודדים ולוכדים את הפחמן - המרכיב העיקרי באפר. בשלב הבא מחממים את הפחמן בתנאי חום גבוהים במיוחד, והופכים אותו לגרפית. את הגרפית מניחים בתוך מכונה המדמה לחצים וטמפרטורות הנמצאים באופן טבעי במעבה האדמה, עד קבלת יהלום.

את היהלום שמתקבל חותך ומלטש יהלומן (גמולוג), בעל רישיון הסמכה של איגוד הגמולוגים של ארה"ב (GIA). כל יהלום מסומן ומוטבע בחריטת לייזר, המעידה על מקוריותו, איכותו ושייכותו.

תהליך יצירת יהלום צהוב אורך כ-24 שבועות. לקבלת יהלום כחול נדרשים עוד כ-12 שבועות נוספים. את היהלום ניתן לשבץ בטבעות ותליונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully