וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הבנק המרכזי בארה"ב הפיל את הדולר ל-4.5 ש'

נתן שבע

28.4.2006 / 12:37

יו"ר הפד ברננקי דיבר אתמול על האפשרות להפסקת העלאות הריבית בארה"ב. הדולר צלל בחודש האחרון ב-4% שהם ב-20 אגורות

הדולר המשיך ליפול היום אל מול השקל לרמה של כמעט 4.5 שקלים - רמה בה לא ביקר כבר כמעט 8 חודשים. המטבע האמריקאי היציג נחלש ב-0.6% ל-4.503 שקלים. בסך הכל, נפל השבוע הדולר ב-1.3% והשלים צלילה של 4% או ב-20 אגורות אל מול השקל. היורו התחזק ב-0.2% ל-5.649 שקלים.

הירידה האחרונה בשערו של הדולר אל מול המטבעות העיקריים בעולם, וכנגזרת מכך גם אל מול השקל, מיוחסת לדבריו של יו"ר הפד בן ברננקי, שדיבר אתמול על האפשרות להפסקת רצף העלאות הריבית בארה"ב, אשר החלו לפני שנתיים.

בנאום בפני הקוגרס האמריקאי, ציין ברננקי כי המשך עליית מחירי האנרגיה מעמיד בסיכון את המשך הצמיחה הכלכלית ועלול להוביל להעלאת ריבית נוספת. אולם ברננקי גם הוסיף, כי אם בעתיד ירגיש הפד שיעדי האינפלציה שלו לא הוגשמו במלואם, הוא עשוי להחליט שלא להעלות את הריבית מיד ולהמתין לנתונים כלכליים נוספים הרלוונטיים לתחזית. ברננקי התייחס לגירעון בחשבון השוטף של ארה"ב וציין כי למרות שנראה שהמשבר בו ייפתר בהדרגה, יש סיכון קטן בנוגע לשינוי בסנטימנט אשר יוביל לפגיעה בשווי הדולר ובמחירי נכסים דולריים.

"אני חושב שמדובר מעט באובר שוטינג (תגובת יתר) של הדולר - הריבית על המטבע האמריקאי גבוהה", אומר אילן ויסקין מנהל חדר המסחר בבנק לאומי. "המוכרים הם בעיקר הזרים. ברמות האלה כבר מרגישים קונים. צריך לזכור כי השוק הישראלי הוא שוק ספקולטיווי, כך שהמכירות יכולות לנבוע מסיבות רבות. בנוסף צפויות לנו המרות של סוף החודש של המגזר היצואני, דבר אשר עשוי להחליש את המטבע האמריקאי עוד. בסך הכל הדעות אצלנו חלוקות לגבי ההמשך", אומר ויסקין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully