וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ר"מ עיראק המיועד פועל לפירוק המיליציות

28.4.2006 / 9:13

ג'וואד אל-מליכי השיג את תמיכתו של איש הדת השיעי האייתולה עלי א-סיסתאני. הוא מתכנן לשלב את המיליציות בצבא ובמשטרה

ג'וואד אל-מליכי, ראש הממשלה המיועד של עיראק, נפגש אתמול עם איש הדת השיעי האייתולה עלי א-סיסתאני כדי לדון בהוצאת המיליציות החמושות במדינה אל מחוץ לחוק. סיסתאני נחשב בעל השפעה עצומה בפוליטיקה העיראקית ומנהיגים במדינה מבקשים את עצתו. עם זאת, הוא נוטה בדרך כלל להימנע מעיסוק פומבי בפוליטיקה.

סיסתאני העניק למליכי תמיכה בתוכנית פירוק המיליציות שלו. ארה"ב מאמינה כי פירוק הקבוצות החמושות הוא המפתח להשגת יציבות ביחסים הבין-עדתיים במדינה. יום לפני כן נועד מליכי בבגדד עם שרת החוץ של ארה"ב, קונדוליסה רייס ועם שר ההגנה, דונלד רמספלד. סיסתאני אמר למליכי, כי הביטחון צריך להיות בראש סולם העדיפויות שלו.

בהודעה מלשכתו של סיסתאני נאמר: "הנשק במדינה צריך להיות בחזקתם הבלעדית של כוחות הממשלה, וכוחות אלה צריכים להיבנות על בסיס לאומי ראוי, כך שנאמנותם תוקנה למדינה בלבד ולא לצד פוליטי כזה או אחר".

מספר הקבוצות החמושות בעיראק גדל

מליכי מתכנן לשלב את המיליציות, שרבות מהן קשורות לארגונים הפוליטיים השיעים בעיראק, בכוחות הצבא והמשטרה של המדינה. ב"אל-ג'זירה" דווח, כי על מנת להבטיח את נאמנותם לממשלה, הוא מתכוון למנות שרי ביטחון ופנים שאינם קשורים למיליציות. אנשי מיליציה שכבר הצטרפו לכוחות הממשלה, במיוחד לאלה הכפופים למשרד הפנים המנוהל על ידי שיעים, מואשמים תדיר על ידי הסונים כי הם פועלים כיחידות חיסול נגד האזרחים הסונים במדינה.

ניסיונות קודמים של הממשלה העיראקית לבטל את המיליציות נכשלו. בינתיים גדל מספרן, בין היתר מכיוון שכוחות ארה"ב והכוחות המקומיים לא הצליחו להבטיח יציבות. המנהיג השיעי מוקתדא א-סאדר נמנע מלפרק את קבוצת "צבא אל-מהדי" שלו. לדבריו, "כל הקבוצות בממשלה או מחוצה לה פועלות למען האינטרס הציבורי ולמען הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully