וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קראדי יעיד בפני ועדת זיילר ביום א'

28.4.2006 / 9:17

מפכ"ל המשטרה ימסור את גירסתו למה שהתרחש בתקופה בה פיקד על מרחב לכיש, לאחר שהוועדה מצאה אי סדרים ורשלנות פושעת במחוז

בכיר העדים, ה[[מפכ"ל]] רב-ניצב משה קראדי, יעיד ביום ראשון בפני ועדת זיילר, הוועדה החוקרת את פרשת פריניאן. קראדי יתייצב בפני הוועדה, וימסור את גירסתו לאירועים שהתרחשו בתקופות בהן שימש כמפקד מרחב [[לכיש]] ומפקד המחוז הדרומי.

לפני קראדי, יופיע בפני הוועדה ניצב אילן פרנקו, מפקד מחוז ירושלים ומי ששימש ראש אגף ה[[מודיעין]] בתקופה בה אושר מינויו של ניצב משנה יורם לוי לתפקיד ראש הימ"ר.

ב"מעריב" דווח, כי עדותו של קראדי תסייע בהשלמת התמונה שכבר הולכת ומצטיירת בפני הוועדה. במשך ארבעת בחודשים שבהם פועלת הוועדה, נחשפו חבריה – היו"ר השופט ורדי זיילר, עו"ד נורית שניט וניצב בדימוס עוזי ברגר, לעשרות עדויות ואלפי מסמכים שמציירים תמונה קשה ומביכה על התנהלות משטרה ישראל בטיפול בתיקי רצח ופשיעה חמורה. נוסף על כך, העדויות מצביעות על מאבקי כוח בין קצינים במשטרה, שהביאו להכשלת חקירות רצח ובעקבותיהן אף למעשי רצח נוספים ולסגירת תיקים מסיבות המעלות חשד להפרת אמונים.

היום כבר ברור מעל לכל ספק שוועדת זיילר מצאה במחוז הדרומי אי-סדרים קשים ביותר, רשלנות פושעת, ליקויים משמעותיים ומדיניות מתירנית. יחד עם זאת, הוועדה לא מצאה שחיתות לשמה וגם לא עדויות על שוחד שקיבלו אנשי משטרה ממשפחות פשע.

ניתן לחזות שיהיו בעלי תפקידים שיידרשו לשלם מחיר אישי כבד על התנהלותם בתקופה המדוברת, בין הרצח של העבריין פנחס בוחבוט בידי השוטר צחי בן-אור בספטמבר 1999, ועד לרצח של בן-אור בעצמו ב[[מקסיקו]] בדצמבר 2004.

בתוך כך, העריך השבוע קצין במשטרה ש"יוגשו מכתבי אזהרה בכל הנוגע להתנהלות קצינים ביחידה המרכזית של המחוז הדרומי". מכתבים אלה, יכללו כנראה את שרשרת הפיקוד של הימ"ר הדרומי שעסק ברצח בוחבוט ובניסיונות ההפעלה של הרוצח צחי בן-אור, וכן את שרשרת הפיקוד בחקירתית שהביאה לסגירה של תיק הרצח הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully