וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קווי היסוד: פינוי בגדה ועלייה בשכר המינימום

28.4.2006 / 0:04

ממשלת אולמרט תדאג גם להגדלת סל הבריאות, לרפורמה בחינוך שתוסכם עם ארגוני המורים, לפנסיה חובה ולפתרון לילדי העובדים הזרים. העבודה תקבל 7 תיקים

קווי היסוד של ממשלת אהוד אולמרט קוראים לפינוי התנחלויות בגדה המערבית, לעלייה קטנה בשכר המינימום ובסל הבריאות, להגדלת תקציב המדינה, ולרפורמה בחינוך שתוסכם עם ארגוני המורים. הממשלה תקים מועצה כלכלית-חברתית, בשיתוף נציגי העובדים והמעסיקים, ותתנגד לכל שינוי במעמד בית המשפט העליון או בשיטת מינוי השופטים.

בטיוטת קווי היסוד, שסוכמה במו"מ הקואליציוני בין קדימה ומפלגת העבודה ופורסמה אמש, נאמר שהממשלה תפעל "לעיצוב גבולות הקבע של המדינה, כמדינה יהודית עם רוב דמוקרטי", וכי "שטחי ישראל, שגבולם ייקבע על ידי הממשלה, יחייבו צמצום שטחי ההתיישבות הישראלית ביהודה ושומרון".

לפי קווי היסוד, הממשלה תפעל לעיצוב הגבול "במשא ומתן והסכם עם הפלסטינים, שיתנהל על בסיס הכרה הדדית, הסכמים שנחתמו, עקרונות מפת הדרכים, הפסקת האלימות ופירוק ארגוני הטרור מנשקם". עם זאת, "אם לא ישכילו הפלסטינים לנהוג כאמור בזמן הקרוב, תפעל הממשלה גם בהעדר מו"מ והסכם איתם, על בסיס הסכמה לאומית רחבה בישראל והבנה עמוקה עם ידידיה של ישראל בעולם ובראשם ארה"ב והנשיא ג'ורג' בוש". ממשלת אולמרט מבטיחה גם "לפעול לקיום התחייבויותיה והחלטותיה של הממשלה היוצאת בנושא המאחזים הבלתי מורשים".

בהסכם הקואליציוני עם העבודה נקבע, כי העבודה תקבל 7 שרים: תיק הביטחון, שיינתן לעמיר פרץ, תיק החינוך, התרבות והספורט, תיק התשתיות, החקלאות, התיירות, ושני שרים בלי תיק, אחד מהם אחראי על ענייני ירושלים ורשות השידור.

המטרה הראשונה: עיצוב פרק חדש בחיי המדינה

מטרתה הראשונה של ממשלת אולמרט, לפי קווי היסוד שלה, תהיה "לפעול לעיצוב פרק חדש בחיי מדינת ישראל" ולשם כך תקדם את האחדות והשכנת השלום בעם וצמצום המחלוקות הפנימיות.

בתחום הביטחוני-מדיני נשענים קווי היסוד על נאום הניצחון של אולמרט בליל הבחירות, והנאום צורף להם כנספח. קווי היסוד מבטיחים להיאבק בטרור "בכל מקום וללא הפסקה", להשלים "במהירות האפשרית את גדר הביטחון", ולהמשיך בבניית כוחה הצבאי של ישראל - תוך התחייבות לבחון קיצוצים בתקציב הביטחון ולגיבוש תקציב ביטחון רב-שנתי. עם זאת, ביחס לתקציב הביטחון, נכתב בקווי היסוד, כי "הממשלה תבחן אפשרות לצמצום תקציב הביטחון, החל בשנת התקציב 2007 ואילך".

סל הבריאות יוגדל ב-4% לשנה

בתחום החברתי, הממשלה מתחייבת לגבש "תוכנית מפורטת למאבק במצוקה החברתית" ולפעול לשיפור מערכת הבריאות בכלל, ומרכיבי סל הבריאות בפרט. הממשלה גם מבטיחה להיאבק בשחיתות, לכבד את רשויות החוק ובתי המשפט, ולהיאבק בפשיעה ובאלימות.

בסעיף שכר המינימום - שעמד במרכז הקמפיין של יו"ר העבודה, עמיר פרץ - מובטח שהממשלה "תקבע לה יעד להגיע בהדרגה" לשכר מינימום של אלף דולר בחודש (4,600 שקל), כהצעתו של פרץ. אבל בשלב הראשון יועלה שכר המינימום רק ב-500 שקל בחודש "בשתי פעימות" עד יוני 2007. המשך העלאתו "תיקבע בהתאם לנסיבות" וועדה מיוחדת תמונה לשם כך.

הממשלה תפעל ליישום "פנסיית חובה לכל אזרח, מעוגנת בחוק".

קצבת הזקנה הבסיסית תגדל לשיעור של 19% של השכר הממוצע, בהתאם להחלטות ועדה מקצועית. הממשלה תקצה 200 מיליון שקלים להגדלת הקצבה. כמו כן, יבוטל הקיצוץ בשיעור של 1.5% בקצבאות הזקנה, ותוגדל ההקצבה להשלמת הכנסה לקשישים ללא הכנסה נוספת.

סל הבריאות יוגדל ב-4% לשנה, החל ב-2007 (כ-200 מיליון שקל) והממשלה תוסיף עוד 200 מיליון שקל לתקציב הסל בשנה הבאה "למימון צרכים מיוחדים". לצד זאת, יוקצו 4 מיליון שקלים לסיוע לפעילותם של ארגוני הגימלאים ויוגדל ב-250 מספר ה"קודים" למיטות סיעודיות.

החוב הלאומי יופחת "תוך הימנעות מהכבדת נטל המס על דרך הטלת מיסים חדשים". ממשלת אולמרט מציגה גם יעד לצמצום האבטלה - בשליש משיעורה ביום כינונה.

ממשלת אולמרט מבטיחה להמשיך את הרפורמות במשק, שיבוצעו "בהידברות מלאה בין הממשלה, המעסיקים וארגון העובדים היציג". בכוונתה להקים מועצה לחברה וכלכלה, שתכלול את נציגי הממשלה, המעסיקים והעובדים, שתציג לה המלצות לתכנון משקי כולל.

ממשלת אולמרט גם תמשיך לפעול להקטנת מספר העובדים הזרים, אך מתחייבת "לדאוג לעובד הזר, למצוא פתרון ראוי לצרכים האנושיים שלו ושל ילדי העובדים הזרים שגדלו והתחנכו בארץ".

רפורמה מוסכמת בחינוך

בתחום החינוך, מתכוונת הממשלה להנהיג "רפורמה מוסכמת" שתעמיד במרכזה את "התלמיד ואת מעמד המורים, שכרם, הכשרתם ומסלולי קידומם" - כלומר בתיאום עם ארגוני המורים, ולא במהלך כוחני נגדם, כמו ברפורמה של ועדת דברת שנכשלה.

ממשלת אולמרט מבטיחה לשמור על "מעמדו הרם ומכלול תפקידיו וסמכויותיו" של בית המשפט העליון, ולהתנגד לכל שינוי שעלול לפגוע במעמדו או בדרך המינוי של השופטים במערכת המשפט.

סעיף אכיפת החוק שם דגש על צמצום הכלכלה השחורה ועל מאבק בפשיעה המאורגנת ובפשיעה הכלכלית, ועל אכיפת חוקי התכנון והבנייה.

בסעיף המיעוטים מבטיחים קווי היסוד לפעול לשוויון, להעמיד לשם כך "משאבים משמעותיים", וליישם מדיניות שוויונית "ללא דיחוי" בזמינות לחינוך, לתשתיות, ובקבלת שירותי בריאות ורווחה. הממשלה מבטיחה גם לזרז את הסדר הקרקעות ותוכניות המתאר ביישובים הערביים. עדיפות מיוחדת תינתן לעידוד ההשכלה והיציאה לעבודה של נשים ערביות.

פיתוח הנגב והגליל והפיכת ירושלים "למרכז פוליטי, תרבותי ועסקי" מוגדרים בקווי היסוד כנושאים בעלי חשיבות לאומית עליונה.

בין ההבטחות הנוספות בקווי היסוד: רפורמה בשלטון המקומי, חוק "מנועי חיתון", עיגון זכויות החקלאים בקרקע, טיפוח התרבות והספורט ושיפור משמעותי במצבם של ניצולי השואה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully